Networking ako dlhodobá stratégia rozvoja biznisu
My sme čistý online. Ale na vlastnú propagáciu sme už skúsili aj rádio. A stále rozmýšľame, či by sme niekam nedali 1 billboard. Ale my radi meriame. A výkon networkingu máme podložený. Vysoko pozitívny ROAS.
Svoje siete kontaktov budujeme hlavne cez klientov – nie je lepší networking, ako ten, ktorý vám odporúčaniami tvoria spokojní klienti. Ale nás zaujímajú aj partneri, ktorí nie sú priamo klientami, ale poznajú XYZ ľudí, ktorých stretávajú pri svojom biznise alebo v posilovni alebo sú s nimi kamaráti od detstva.
V našej sieti BEEP.world sme si vytvorili desiatky nie len partnerstiev, ale aj priateľstiev. A kto vás rád a nezištne odporúči svojmu známemu podnikateľovi alebo dobrému obchodnému partnerovi? Ten, kto vie, že vaše služby budú 100%-né a vy osobne ste 105%-ný.
A tak, keď sa mňa alebo niekoho v GoUP-e opýtate, že koho by sme odporučili, tak to sypeme z rukáva:
- Kancelárske potreby: Kancelária BA
- Preklady a tlmočenie: Translata
- Dovoz tovaru z Číny: zČíny.sk (neprekvapivo)
- Starostlivosť o firemné IT: board.sk
- Certifikácia manažérskych systémov: CeMS
- Rekonštrukcie a stavby: Profimajster
- Klimatizácie a vzduchotechika: Teplozima
- Správa pohľadávok: CreditCall
- Skutočná škola šmyku: SuperDrive
- … a ďalšie desiatky činností (ospravedlňujem sa všetkým, ktorých som nespomenul) – na všetko máme overeného partnera, na ktorého vám dáme osobný kontakt so zárukou, že nesklame.
A títo a ďalší partneri rovnako uvažujú o nás. Preto sa k nám aj mnohí naši klienti dostali práve vďaka BEEP-u.
Čo by ste o networkingu mali vedieť
Aby ste neboli prekvapení, sklamaní ani premotivovaní
Networking nie je o priamom predaji
Nemali by ste prísť na stretnutie s tým, že všetci zúčastnení sú vaši zákazníci. Oni byť môžu, na tom nie je nič zlé, ale oveľa cennejšia je pre vás ich sieť. Ak sa stretnete napríklad na nejakom networking stretnutí s 20 ľudmi, z ktorých každý má nejakou formou kontakt s 50 ľuďmi, tak získavate prístup k sieti 1000 potenciálnych zákazníkov a nie 20.
Preto, čo najlepšie vysvetlite svojim partnerom to, čo robíte.
Najprv dôvera, potom biznis
Ak vám niekto neverí, neodporúči vás. Prečo? No preto, lebo nikto nefunguje na princípe „s týmito sa stretni a možno sa to podarí“, každý za vás nepriamo zodpovedá. Ak vás doporučil, tak sa zaviazal, že ak sa dohodnete, tak budete 100%-ný. Samozrejme, nie je vašou povinnosťou sa dohodnúť. Ale budujte si vo svojich partneroch dôveru. Ak viete, že sa niečo nedá, tak to nikdy nesľubujte.
Udržujte partnerov aktívnych
Na to, aby ste vybudovali dôveru a aj ju urdžali, aby ste boli u svojich partnerov v „top-of-mind“ sa s nimi musíte stretávať a rozprávať. Pretože aj tu platí „zíde z očí, zíde z mysle“. Takže svojej sieti venujte nejaký čas. Napríklad na pravidelných networking stretnutiach každé dva týždne.
Výhody networkingu
Networking klubov a organizácii je na Slovensku viac. Dokonca aj ambasády organizujú niečo ako networkingové večierky. Tak prečo sme my práve v networkingu BEEP?
- sme na rovnakej vlne s ostatnými členmi aj vedením
- dodržiavajú sa požiadavky na kvalitu
- členovia majú neustále nové kontakty a neváhajú ich pre nás použiť
- členovia sú majitelia (alebo lídri) fungujúcich firiem a to väčšinou viac ako 10 rokov
Tak sa pozrite na termíny najbližších – po korone už živých – stretnutí BEEP.world a ak chcete skúsiť o čom to v skutočnosti je, ozvite sa, budete našim hosťom – aby ste v tom neboli sami.