-->

Nový Facebook a 3 pravidlá, ktoré zmenia vašu nástenku

Barbora Jurovcová 22.04.2015 2 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Nový Facebook a 3 pravidlá, ktoré zmenia vašu nástenku

Facebook mení algoritmus obsahu. Pre náš virtuálny svet to znamená, že uvidíme relevantnejší obsah, že sa v tom spamovom pekle newsfeeedu začne dýchať trošku ľahšie a že nám to, samozrejme, spríjemní užívateľský zážitok. Facebook predsa chce, aby sme sa odhlasovať nechceli.

 

Podľa predstaviteľov Facebooku, cieľom nástenky je zobrazovať ten správny mix aktualizácií. Pod pojmom správny mix má na mysli obsah, ktorý nás zaujíma. Silný feedback od ľudí viedol Facebook k implementácii 3 zmien, ktoré zmenia zobrazovanie príspevkov vo vašom newsfeede. Ako?

 

1. Facebook už nebude nič skrývať

Doteraz platilo pravidlo, že ak rovnaký zdroj zdieľal niekoľko príspevkov za sebou, Facebook tieto príspevky skryl. Ľudia, ktorí majú na Facebooku menej spojení, majú chudobnejší obsah. Nové pravidlo im dovoľuje stráviť viac času scrollovaním plnšej nástenky s odkrytým obsahom.

 

2. Priateľstvo nadovšetko

Ľudia, ktorí majú veľa spojení, sa môžu v newsfeede strácať. Radšej by videli statusy/fotky/linky od svojich priateľov, ako novinky/obrázky/videá od stránok, ktorým niekedy dali svoj lajk. Druhý Facebook update posunie vyššie príspevky od vašich priateľov a eliminuje tak pravdepodobnosť, že zmeškáte virálne zasnúbenie, dovolenku či veľavravný status.

 

3. Zdieľate, aj keď nezdieľate

Ak ste niekedy na Facebooku použili aplikáciu tretej strany, čo ste použili, prispievate na nástenku svojich priateľov častejšie, ako si myslíte. Vaši priatelia sa tak tešia z vášho skóre v Candy Crash, aj z toho, že dnes stretnete lásku svojho života (zdieľali ste horoskop. Viete o tom?). Na Spotify si práve vypekáte fajnovú hudbičku a áno, všetci vieme akú. Ďakujeme za tip. Takýmto automatickým príspevkom Facebook znížil prioritu zobrazovania ešte minulý rok.

 

new-facebook-algorithm

 

Ale, ak vás vôbec nezaujíma komentár vášho priateľa pod príspevkom stránky, ktorú ste nelajkli práve preto, že vás nezaujíma, Facebook vás poteší. Podobné príspevky bude onedlho zobrazovať nižšie.

 

newsfeed-facebook

 

Zníži sa organický dosah príspevkov na mojej stránke?

Facebook tvrdí, že všetko závisí od vašej aktivity na sociálnej sieti a štruktúre vášho publika. Aby sa dosah vašich príspevkov po zavedení zmien neznížil, odporúča dodržiavať praktiky, ako pravidelné zdieľanie (zmysluplných) príspevkov, postovanie videí s call-to-action buttonmi, tagovanie iných stránok vo svojich príspevkoch, či pridávanie like a share buttonov do vašich web stránok a mobilných aplikácií.

Chcete viac takýchto článkov vo svojom newsfeede na Facebooku?

 

Zdroje: Facebook, www.m-journal.cz


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.