-->

Odkazujte ľudí na svoju vstupnú stránku a dosiahnite úspech

Redakcia 23.01.2018 5 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Odkazujte ľudí na svoju vstupnú stránku a dosiahnite úspech

Keď zvyšujete návštevnosť svojej internetovej stránky pomocou platenej reklamy, kam prostredníctvom nej odkazujete svojich nových návštevníkov? Usmerňujete ich na vstupnú stránku alebo na inú podstránku vášho webu?

Vstupná stránka („landing page“) má dve funkcie. Obsahuje prvky špecifickej marketingovej kampane či stratégie a vyzýva návštevníkov vašej stránky ku konkrétnej akcii. Ak vhodne zostavíte svoju vstupnú stránku, stane sa neoceniteľným nástrojom pri dosahovaní vašich podnikateľských cieľov. Generické stránky a domovská stránka na vašom online portáli môžu mať celú škálu rôznych funkcií. Každý element vstupnej stránky by však mal viesť k istému špecifickému a štatisticky zmerateľnému cieľu. Môže sa jednať o prihlasovanie na odber informačných materiálov, zdieľanie e-mailovej adresy alebo samotný nákup produktov a služieb.

Keď usmerníte návštevníkov na vašu domovskú stránku či blog, vystavíte ich priveľkému množstvu rozptyľujúcich záležitostí. Stretnú sa s novinkami, propagáciou nových produktov, odkazmi na sociálne siete, hlavnou navigáciou a ďalšími prvkami, ktoré okamžite zamestnajú ich pozornosť. Je vám už jasné, prečo takýmto spôsobom mrháte svojimi peniazmi za reklamu? Necháte ich rozpŕchnuť sa po vašom webe, až sa nakoniec presýtia všetkými možnými informáciami a budú túžiť iba po odchode z vašej stránky. Ak budete mať šťastie, uložia si ju a snáď sa k nej v budúcnosti raz vrátia.

Keď ich však usmerníte na stránku, ktorá je navrhnutá s jasným účelom, celá vec sa pre nich stane oveľa prehľadnejšou, organizovanejšou a v konečnom dôsledku efektívnejšou.

To znie veľmi lákavo. Ale ako vytvoriť vhodnú vstupnú stránku, ak ste to doteraz ešte nerobili? Aké konkrétne prvky by mala obsahovať? Čo presne v rámci nej zverejníte?

V prvom rade si potrebujete určiť jednoznačný cieľ. Aké poslanie bude mať táto stránka? K akej akcii budete vyzývať návštevníkom, ktorí sa na ňu dostanú? Odpovedzte si na tieto otázky a získate stavebný materiál stránky, ktorá bude plniť svoj účel. Keď chcete, aby sa tu ľudia zapisovali na odber noviniek, umiestnite na stránku výzvu k akcii, tlačidlo, alebo niekoľko viet o hodnote a benefitoch, pravidelných informáciách a novinkách vášho podniku. Pokiaľ chcete naviesť návštevníkov k nákupu určitého produktu, vstupná stránka je miestom pre jeho zviditeľnenie, uverejnenie odporúčaní spokojných zákazníkov a umiestnenie výzvy k akcii, spolu s tlačidlom odkazujúcim na nákupnú stránku.

Každá dobrá vstupná stránka obsahuje niekoľko základných komponentov, ktoré nemajú vzťah k oblasti vášho podnikania a ani vášmu cieľu. Prvým je jej názov. Jedná sa o krátku vetu či jednoduchú frázu, ktorá zákazníkom okamžite napovie, kde sa ocitli. Mali by ste sa snažiť byť čo najkonkrétnejší. Dobrými príkladmi sú frázy ako „Táto séria e-mailov vás naučí budovať efektívne marketingové stratégie, prostredníctvom sociálnych sietí“ alebo „Prihláste sa na odber e-mailov [názov spoločnosti] a získavajte najhorúcejšie novinky z [názov priemyselného odvetvia]“. Obzvlášť účinné sú názvy, ktoré sa zmieňujú o nejakom druhu výhody pre zákazníka. Vyskúšajte uviesť „Tieto bezplatné rady vám pomôžu s organizáciou vašich výdavkov. Zistíte, v ktorej oblasti potrebujete finančnú pomoc“ či „Získajte vzorku nášho pleťového krému a zbavte sa akné už do dvoch týždňov“.

Ďalším dôležitým bodom je krátky text či slogan pod názvom, ktorý ho dopĺňa a vysvetľuje. Uistite sa, že je relevantný, zrozumiteľný a neodbočuje od témy. Ukážte ľuďom, že im rozumiete a trápia vás ich problémy. Venujte zvýšenú pozornosť grafickým prvkom, ktoré použijete. Mali by korešpondovať s celkovou atmosférou, ktorú navodzuje vaša značka a slogan. Ak sa rozhodnete umiestniť sem video, znovu sa presvedčte, že je krátke a výstižné. Ak disponujete vhodnými odporúčaniami od existujúcich zákazníkov, vstupná stránka je vhodný miestom na ich uverejnenie. Výpovede spokojných klientov vám dodávajú dôveryhodnosť a vzbudzujú istotu ohľadom vašej ponuky.

Na vstupnej stránke sa v neposlednom rade musí nachádzať výzva k akcii. Môžete ju sem umiestniť dokonca aj viackrát, ale dajte si pozor na to, aby bola zakaždým rovnaká. Nesnažte sa presvedčiť návštevníkov, aby sa prihlásili na odber newsletteru, spojili sa s vami na Facebooku a zároveň si pozreli ten a ten výrobok. Pamätajte si, predostrite im naraz iba jednu výzvu.

Nezabudnite na tejto stránke uviesť najdôležitejšie odkazy. Ak zamýšľate návštevníkom odporúčať niektorý z vašich produktov, uverejnite tu odkaz na príslušnú predajnú stránku vášho online obchodu. Buďte však opatrní s množstvom uverejnených odkazov. Veľmi ľahko sa totiž môžu stať zbytočným rozptýlením. Mali by ste sa snažiť udržať ich na vstupnej stránke čo najdlhšie ako to bude možné. Nedávajte im preto príležitosť opustiť ju, pokiaľ to nie je nevyhnutné.

Ďalšia častá otázka digitálnych marketérov sa týka dĺžky vstupnej stránky. Mala by byť krátka a pútavá, alebo dlhá a rafinovaná, so všetkými potrebnými informáciami? Čím viac je v stávke, tým dlhšia by mala byť stránka. Dáva to dokonalý zmysel. Čím drahšie sú vaše produkty, tým väčšiemu záväzku sa zákazníci vystavujú jeho nákupom. A tým viac informácii potrebujú pred uskutočnením tohto nákupu.

Nespoliehajte sa však úplne iba na tento článok. Podrobte svoju vstupnú stránku A/B testovaniu. Takto sa môžete pohrať s rôznou dĺžkou textu, charakterom grafiky, povahou výziev k akcii a všetkými ostatnými prvkami. Zistíte, čo funguje a čo nie, pomocou čoho získate požadované výsledky a čo je iba stratou vášho času.

Obrovskou výhodou vstupnej stránky je aj skutočnosť, že ju môžete veľmi jednoducho analyzovať. Ľahko zistíte, koľko návštevníkov sa na ňu dostalo, koľkí ju opustili, z koľkých sa stali zákazníci a ako dlho na nej pobudli.

Akokoľvek prispôsobíte a zdokonalíte svoju vstupnú stránku, majte na pamäti, že musí korešpondovať s reklamou, ktorá na ňu odkazuje. Zákazníkom musíte poskytnúť konzistentný zážitok naprieč všetkými vašimi platformami. Keď totiž kliknú na vašu reklamu na Facebooku, očakávajú, že budú presmerovaní na stránku, ktorá im ponúkne objekt spomenutej reklamy. Ak ich prilákate na bezplatnú službu, nemali by ste za ňu v žiadnom prípade pýtať peniaze.

Vstupná stránka je dokonalou príležitosťou predstaviť vašu značku potenciálnym zákazníkom, analyzovať výsledky vašej snahy, preskúmať rôzne stratégie a v konečnom dôsledku dosiahnuť mieru konverzie, o ktorú ste sa tak tvrdo snažili.

Zdroj: Social Media Today, Quick Sprout


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.