Online reklama po sezóne
Vianoce – raj pre obchodníkov, peklo pre reklamné agentúry. V online prostredí to má špecifické dôvody – nastavenia kampane, ktorá po celý rok hladko bežala, zrazu kvôli niekoľkonásobne vyššej vyhľadávanosti neprinášajú želaný efekt.
Accounti dohadujú s klientmi optimálne navýšenie budgetu, PPC špecialisti trávia dni a noci žmýkaním účtov na maximum, aby si klient po vianočnom šialenstve mohol v pokoji užívať plody svojej práce. Po sezóne – či už po Vianociach, alebo v prípade napr. cestovných agentúr po lete – veľa klientov rozmýšľa nad dočasným pozastavením kampane. Naozaj by to však mali urobiť? Pozrime sa na pár argumentov, s ktorými sa stretávame.
Po sezóne nikto nekupuje
Je málo produktov a služieb, po ktorých je v určitom ročnom období nulový dopyt. Pokiaľ ostanete na prvej strane v Google, vašou výhodou je, že ostanete v hre na rozdiel od vašich konkurentov, ktorí kampane po sezóne prerušia. To vás dostane v Google na vyššie pozície, čím zaujmete aj zákazníkov, ktorí automaticky klikajú len na vrchné pozície. Navyše, vďaka zníženej vyhľadávanosti klesá cena za preklik. To môže dokonca spôsobiť, že pomer cena/výkon môže byť lepší, ako v sezóne.
Výsledky neboli také, ako som očakával a po sezóne to bude ešte horšie
S týmto variantom treba počítač už pri plánovaní sezónnej kampane. V každom prípade, odporúčame už od začiatku investovať časť prostriedkov do remarketingovej kampane. V prípade menej uspokojivého výsledku predaja tak postačí pozastaviť iba výkonovú časť kampane, a napríklad spustiť veľký výpredaj, ktorý spropagujete online medzi ľuďmi, ktorí už vašu stránku navštívili – oslovíte tých, ktorých váš produkt zaujal, ale odradila ich cena. Takto možno za podstatne nižšie náklady dosiahnuť slušný výsledok.
Zarobil som dosť, nepotrebujem ďalšiu reklamu
Gratulujeme. Možno sa budete čudovať, ale pri našej práci sa stretávame aj s takýmto prístupom. Toto je ten pravý čas na premýšľanie o budúcnosti. Možno práve teraz zažívate zlaté časy, ktoré však nemusia trvať večne. „Obdobiu sucha“ však môžete predísť tým, že zvýšite povedomie o svojej firme. V online prostredí to dosiahnete pomocou obsahovej siete. Bannery s miliónmi zobrazení propagujúce vašu firmu oslovia množstvo ľudí, ktorí možno v súčasnosti neuvažujú nad využitím vašich služieb. O nejaký čas však môže byť situácia iná. V slabších mesiacoch sa vám investícia do vašej značky bohato vyplatí.