Pracujeme s Google Analytics 3: Elektronický obchod alebo kto spôsobuje môj predaj?
Ste elektronický obchod? Predávate produkty online? Tak tento článok je určený práve pre vás! Dnes si spoločne prejdeme, kde si môžete pozrieť štatistiky vášho elektronického predaja, a ktoré marketingové aktivity vám tento predaj zabezpečujú.
Nie je kampaň ako kampaň a to platí aj pre online. V prípade propagácie elektronického obchodu je vyhodnocovanie výsledkov neúprosné a tvrdé. Buď predávame alebo nie. V prípade optimalizácie výsledkov je priam povinnosťou vedieť, čo vlastne predávame, ale najmä, aká marketingová aktivita tento predaj uskutočnila. Analytics poskytuje obrovské množstvo segmentovaných dát, a preto sa pokúsim opísať tie najdôležitejšie metriky a štatistiky elektronického obchodu.
Výnosy, produkty a marketingové zdroje
(Konverzie – Elektronický obchod – Prehľad)
Táto časť vám poskytuje základný pohľad na to najdôležitejšie. Metriky ako Výnosy, Transakcie, Množstvo vám hovorí o tom, koľko ste zarobili a koľko produktov ste predali. A predovšetkým, ktoré konkrétne produkty ste predali. Tiež si tieto metriky viete pozrieť na grafe v časovom vývoji. Čo si však žiada najväčšiu pozornosť, je prehľad výnosov podľa zdroja/média. Teraz uvidíte, odkiaľ prichádzajú užívatelia, ktorí uskutočnia objednávku. Tento prehľad zobrazuje poslednú nepriamu interakciu.
Dôležité: Posledná nepriama interakcia znamená, že ak používateľ prišiel v čase vykonania objednávky priamo, objednávku si pripíše zdroj, ktorý sa nachádzal v konverznej ceste ako predposledný.
Najlepšie to vysvetlíme príkladom: predstavte si, že používateľ sa ako prvý dozvedel o vás na facebooku a prišiel na vašu stránku. Následne odišiel a o pár dní ho zachytila vaša reklama na internete, navštívil vašu stránku, no opäť odišiel. No a nakoniec užívateľ priamo vyklikal vašu stránku a vykonal objednávku. V takomto prípade si objednávku pripíše reklama. Ak by však používateľ v čase objednávky prišiel z akéhokoľvek iného zdroja (facebook, reklama a iné) objednávku si pripíše práve tento posledný zdroj.
Prehľad konverzných ciest
(Konverzie – Viackanálové lieviky – Najčastejšie konverzie)
Menej nápadný, no o to zaujímavejší prehľad. Čo ak môj nákupný cyklus trvá dlhšie? Čo ak vykonávam viac marketingových aktivít? Ani to nie je problém! Tento prehľad krásne zobrazí celý nákupný cyklus vašich zákazníkov. Takto si môžete pozrieť postupnosť návštev, viete analyzovať, odkiaľ sa o vás dozvedajú užívatelia, ktorí vykonali objednávku. Je dôležité poznamenať, že funkcia elektronického obchodu nepatrí medzi základné nastavenia Google Analytics účtu. Pre spojazdnenie prehľadov potrebujete vykonať dva úkony.
Prvým úkonom je implementácia špeciálnej časti kódu na konverznú stránku alebo takzvanú ďakovnú stránku. Táto časť kódu dokáže identifikovať jednotlivé položky objednávky a ich peňažnú výšku. Druhým úkonom je zapnutie funkcie elektronický obchod v nastaveniach účtu.
Ak máte ďalšie otázky ohľadom nastavenia elektronického obchodu neváhajte nás kontaktovať. Naši špecialisti sú tu pre vás.