-->

Pracujeme s Google Analytics 3: Elektronický obchod alebo kto spôsobuje môj predaj?

Libor Toporcer 27.10.2016 3 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete,Social Media
Pracujeme s Google Analytics 3: Elektronický obchod alebo kto spôsobuje môj predaj?

Ste elektronický obchod? Predávate produkty online? Tak tento článok je určený práve pre vás! Dnes si spoločne prejdeme, kde si môžete pozrieť štatistiky vášho elektronického predaja, a ktoré marketingové aktivity vám tento predaj zabezpečujú.

Nie je kampaň ako kampaň a to platí aj pre online. V prípade propagácie elektronického obchodu je vyhodnocovanie výsledkov neúprosné a tvrdé. Buď predávame alebo nie. V prípade optimalizácie výsledkov je priam povinnosťou vedieť, čo vlastne predávame, ale najmä, aká marketingová aktivita tento predaj uskutočnila. Analytics poskytuje obrovské množstvo segmentovaných dát, a preto sa pokúsim opísať tie najdôležitejšie metriky a štatistiky elektronického obchodu.

Výnosy, produkty a marketingové zdroje

(Konverzie – Elektronický obchod – Prehľad)

Táto časť vám poskytuje základný pohľad na to najdôležitejšie. Metriky ako Výnosy, Transakcie, Množstvo vám hovorí o tom, koľko ste zarobili a koľko produktov ste predali. A predovšetkým, ktoré konkrétne produkty ste predali. Tiež si tieto metriky viete pozrieť na grafe v časovom vývoji. Čo si však žiada najväčšiu pozornosť, je prehľad výnosov podľa zdroja/média. Teraz uvidíte, odkiaľ prichádzajú užívatelia, ktorí uskutočnia objednávku. Tento prehľad zobrazuje poslednú nepriamu interakciu.

Dôležité: Posledná nepriama interakcia znamená, že ak používateľ prišiel v čase vykonania objednávky priamo, objednávku si pripíše zdroj, ktorý sa nachádzal v konverznej ceste ako predposledný.

Najlepšie to vysvetlíme príkladom: predstavte si, že používateľ sa ako prvý dozvedel o vás na facebooku a prišiel na vašu stránku. Následne odišiel a o pár dní ho zachytila vaša reklama na internete, navštívil vašu stránku, no opäť odišiel. No a nakoniec užívateľ priamo vyklikal vašu stránku a vykonal objednávku. V takomto prípade si objednávku pripíše reklama. Ak by však používateľ v čase objednávky prišiel z akéhokoľvek iného zdroja (facebook, reklama a iné) objednávku si pripíše práve tento posledný zdroj.

Prehľad konverzných ciest

(Konverzie – Viackanálové lieviky – Najčastejšie konverzie)

Menej nápadný, no o to zaujímavejší prehľad. Čo ak môj nákupný cyklus trvá dlhšie? Čo ak vykonávam viac marketingových aktivít? Ani to nie je problém! Tento prehľad krásne zobrazí celý nákupný cyklus vašich zákazníkov. Takto si môžete pozrieť postupnosť návštev, viete analyzovať, odkiaľ sa o vás dozvedajú užívatelia, ktorí vykonali objednávku. Je dôležité poznamenať, že funkcia elektronického obchodu nepatrí medzi základné nastavenia Google Analytics účtu. Pre spojazdnenie prehľadov potrebujete vykonať dva úkony.

Prvým úkonom je implementácia špeciálnej časti kódu na konverznú stránku alebo takzvanú ďakovnú stránku. Táto časť kódu dokáže identifikovať jednotlivé položky objednávky a ich peňažnú výšku. Druhým úkonom je zapnutie funkcie elektronický obchod v nastaveniach účtu.

Ak máte ďalšie otázky ohľadom nastavenia elektronického obchodu neváhajte nás kontaktovať. Naši špecialisti sú tu pre vás.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.