Pre Google sme kľúčoví. Čo to znamená?
Google udeľuje svojim partnerským agentúram status, ktorým ich delí podľa určitých kritérii. My sme tento rok získali ten najprestížnejší: Kľúčový Google Partner (Google Key Partner).
Pyramída partnerských agentúr má tri základné úrovne:
Google Partner
Modrý badge a tento status získa takmer každý, kľudne aj jednotlivec, stačí k tomu kvartálny spend 10 000 USD a jeden certifikovaný špecialista. A ešte je tu podmienka „výkonnosti“, ktorá vypovedá o raste počtu klientov a jej úrovni spravovaných účtov. Takýchto partnerov je viac ako stovka.
Google Premier Partner
Dosiahnutím značne vyššieho spravovaného rozpočtu, výrazne vyššej výkonnosti a dvojnásobku špecialistov (teda 2) môže agentúra získať status Premier Google Partner. A hlavne červený badge. Tento je už určený pre väčšie agentúry, jeho získanie nie je zďaleka tak triviálne a na Slovensku je takýchto agentúr asi 25.
Tento status vznikol po mnohých požiadavkách tých najlepších/najväčších/najskúsenejších agentúr na odlíšenie od prudko rastúcej masy klasických Partnerov. Predsa len sú nejaké rozdiely (a nemusia to byť kvalitatívne) medzi freelancermi a agentúrami s 20-30-50 ľuďmi. No rokmi pribúdali Premier Partneri a tento status postupne tak trochu stratil svoj lesk. Aj napriek tomu je znakom vysokej kvality – s Premier Partnerom nešlapnete vedľa. Premier Partner sa venuje online marketingu veľa rokov, je to jeho hlavná činnosť a stoja za ním výsledky.
My sme Premier Partnerom už 4 roky. (To je o rok skôr ako sa tento program rozšíril o ďalších 9)
Kľúčový Google Partner
Tento status vznikol aby odlíšil tých najtop z top. Créme de la créme agentúrneho sveta. Podmienky pre získanie momentálne nie sú pevne dané, no pôvodne to bolo zhruba takto:
- spravovaný rozpočet minimálne 1,5 milióna eur ročne
- alebo minimálne 40% medziročný rast Google Ads spendu
- aaaaa ďalšie kvalitatívne pravidlá
Definícia Google: Čo je kľúčová agentúra?
Google každý rok vyberá z radov agentúr Premier Google Partner tie, ktoré preukážu svoje odborné znalosti a praktické skúsenosti so strategickým prístupom k online marketingovým aktivitám a zároveň spĺňajú najprísnejšie kritéria na kvalitu nimi poskytovaných služieb. Tento rok je Kľúčových agentúr 8.
A my sme medzi nimi.
Ako kľúčová agentúra získavame:
- Najvyššiu možnú úroveň podpory zo strany Google.
- Prístup k produktovým školeniam marketingových špecialistov a rozvojovým programom pre manažérov.
- Pozvánky na Google konferencie a stretnutia na Slovensku a v Českej republike ako aj v zahraničí.
- Prístup k beta verziám produktov a novinkám. (Napríklad, vedeli ste, že sa na Slovensku chystajú konečne Shopping ads?).
Väčšinu z týchto vecí máme od Google už roky. Napríklad sa už piatym rokom zúčastňujeme prestížnych ročných vzdelávacích programov Google Agency Leadership Program – a aj vďaka nim sme sa dostali tam kde sme.
Ale na tento status sme naozaj hrdí. Aj keď sme na počtom ľudí najmenšia z kľúčových agentúr, robíme prácu na úrovni tých najväčších. Vážime si toto ocenenie a ďakujeme Google za prejavené uznanie.
Pre nás však ostáva prioritou to čo už 11 rokov: Rodina perfektných ľudí, ktorí milujú prácu, ktorej výsledky cítia spokojní klienti.
Zakladáme si na vzájomných vzťahoch v tíme, kde neexistujú negatívne emócie. Neuveriteľne nás bavia nové výzvy a posúvanie sa k novým – stále náročnejším projektom. Pretože my naše výsledky berieme osobne.