Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimalizujete vaše lokálne SEO a povzbudíte komunitu užívateľov, aby interagovali s vaším podnikaním, každý sa bude baviť.
Brian Hong je zakladateľom a generálnym riaditeľom marketingovej spoločnosti InfintechDesigns, ktorá sídli v meste New Orleans. Jeho špecializáciou je práve SEO a digitálny marketing. Nedávno sa s nami podelil o svoje odborné názory na otázkou lokálneho SEO.
Lokálne verzus organické SEO
Keď ľudia vyhľadávajú na internete určité podnikanie, ktorým môže byť napríklad reštaurácia, záhradné centrum alebo zubár, často zadajú do vyhľadávača spolu s požadovaným pojmom aj istý prvok lokalizácie. Veľmi často sa jedná o názov mesta. Hong vysvetlil: „Google si automaticky uvedomuje, že určité vyhľadávania, ktoré sa týkajú napríklad jedla a služieb, majú lokálnu povahu. Preto aj bez vyzvania poskytne užívateľovi výsledky, ktoré sú sústredené na jeho geografickú polohu.“
V takomto prípade sa spotrebiteľovi okamžite zobrazia spoločnosti s vysokou hodnotou ratingu lokálneho SEO. Práve preto je táto stratégia dôležitá. Organické SEO sa uplatňuje vtedy, keď vyhľadávanie nie je geograficky špecifické. V takom prípade sa rating vašej stránky porovnáva so všetkými internetovými doménami rovnakého typu v celej krajine, v niektorých prípadoch aj na celom svete. Ak značná časť vašich príjmov pochádza od miestnych zákazníkov, nemôžete si dovoliť ignorovať zdokonaľovanie lokálneho SEO.
Služba „Google My Business“
Hong odporúča, aby ste vo svojom podnikaní využili službu známu ako Google My Business. Jedná sa v podstate o register podnikov, ktorý vám umožní založiť si profil vašej vlastnej spoločnosti. Pri správnom využití bude mať tento nástroj zásadný dopad na váš ranking v rámci lokálneho SEO.
Služba Google My Business vystupuje v úlohe akéhosi informačného centra, prostredníctvom ktorého máte prístup k všetkým produktom spoločnosti Google, vrátane vyhľadávania, máp a siete Google+. Vašim prvým krokom by malo byť vytvorenie a overenie účtu. Overené účty sa totiž budú umiestňovať omnoho vyššie ako neoverené. Následne vyplňte svoj profil. Najdôležitejšími údajmi sú názov podniku, adresa a telefónne číslo. Medzi dodatočné informácie môžu patriť:
- Otváracie hodiny
- URL adresa vašej webstránky
- Fotografie vášho kamenného obchodu či lokality s vhodnými kľúčovými slovami
- Popis oblasti trhu, v ktorej podnikáte.
Mali by ste si dať záležať na úplnosti a správnosti všetkých údajov. Zákazníci vás tak ľahko vyhľadajú a rating vášho lokálneho SEO sa bude držať na vysokej úrovni. Môže sa vám zdať, že správnosť zadávaných informácií je samozrejmosťou, no preklepy a drobné chyby budú mať v tomto prípade zásadné následky.
Ranking lokálneho SEO
Hong povedal: „Rating v rámci lokálneho SEO je ovplyvnený niekoľkými činiteľmi. V prvom rade ich musíte spoznať a pochopiť, akým spôsobom fungujú. Potom sa musíte zamerať na ich maximalizáciu, aby ste si udržali požadovaný rating.“ Vyhlásil, že na základe prieskumu niekoľkých zdrojov boli v minulom roku najdôležitejšími ovplyvňovateľmi ratingu lokálneho SEO nasledujúce faktory:
- Odkazy – sú dôležité pre organické aj lokálne SEO
- Signály prameniace z webstránky – zahŕňajú kvalitu kľúčových slov a rozsah obsahu
- Signály prameniace zo služby Google My Business – zahŕňajú užívateľom overený profil, recenzie a fotografie
Čím lepšie výsledky bude vaša spoločnosť dosahovať v rámci organického SEO, tým vyšší rating zaznamená aj vaše lokálne SEO a tým väčší vplyv budú mať vaše spätné odkazy. „Ak chcete, aby sa vaša stránka v rámci služby Google My Business umiestnila na popredných priečkach vyhľadávania Google, budete musieť investovať do SEO stratégie vašej webstránky a zamerať sa na odkazy, ktorými prepojíte svoju webstránku a profil v službe Google My Business. Bez všeobecnej SEO stratégie vaša stránka v tejto službe nedosiahne požadovaný úspech a váš podnik sa tak ocitne v konkurenčnej nevýhode.“
Lokálne vyhľadávače
Keď už máte úspešne overený a bezchybne vyplnený profil na portáli Google My Business, môžete pristúpiť k zakladaniu profilov vašej spoločnosti na ďalších stránkach, ktoré poskytujú lokalizované internetové vyhľadávanie. Medzi vhodné možnosti patria:
- Yelp
- Yahoo Local
- Bing Places
- Foursquare
- Local pages.com
Dbajte však na to, aby ste si zvolili také stránky, ktoré sú populárne v radoch vášho cieľového publika. Stránky ako Urban Spoon sa zameriavajú výhradne na stravovacie zariadenia, pričom ďalšie majú širšie zameranie. Nájdite tú najvhodnejšiu alternatívu a vytvorte svoje profily. Uistite sa, že na všetkých zvolených portáloch uvádzate rovnaké a presné informácie. Váš podnik má možno viac telefónnych čísel. Zvoľte si to, ktoré používate najčastejšie a zadajte ho rovnako na všetkých vašich profiloch. Overte si tiež presnosť vašich otváracích hodín, čím sa vyhnete nespokojným zákazníkom.
Sociálne siete a lokálne SEO
Časť vášho rankingu v rámci lokálneho SEO sa odvíja od recenzií a zdieľaných odkazov. Tieto štatistiky môžete veľmi účinne zvýšiť za pomoci vhodného využitia sociálnych sietí. Hong vysvetlil: „Pracujem v tejto oblasti už dlhé roky a skúsenosti ma naučili, že efektívna marketingová kampaň na sociálnych sieťach musí zhŕňať platformy, ktoré členovia vášho cieľového publika najčastejšie uprednostňujú.“ V rámci svojej voľby by ste sa mali sústrediť aspoň na jednu z nasledujúcich možností:
- Tumblr
Keď máte zriadené všetky potrebné účty a profily, oslovte prostredníctvom nich vaše publikum a dajte svojej spoločnosti ľudský charakter. Mali by ste zdieľať informácie o vašich produktoch, službách, výpredajoch a akciových ponukách. Nezabudnite sa pochváliť aj tým, ako vaša spoločnosť vznikla a ako sa jej podarilo prekonať zaťažkávajúce výzvy. Staňte sa sponzorom lokálneho školského športového tímu alebo charity a podeľte sa s vašim publikom aj o túto skúsenosť. Nezabudnite však aj zdieľať odkazy na vaše profily v rámci ďalších sociálnych médií.
Odpovedajte na recenzie a vyjadrenia svojich zákazníkov – negatívne aj pozitívne. Hong vyhlásil: „Ignorovanie nespokojného zákazníka v online prostredí vyvolá vlnu negatívnych ohlasov. Nedorozumenie či chyba v komunikácii sa tak premení na katastrofickú udalosť, ktorá môže kriticky narušiť reputáciu vašej značky. Dbajte na to, aby ste vždy odpovedali pozitívnym tónom. Ak je to potrebné, ospravedlňte sa. V žiadnom prípade však nezhadzujte vinu na zákazníka.“
Neostýchajte sa pri prosbách a výzvach na napísanie recenzie vašej spoločnosti. Sú totiž kľúčom k zvyšovaniu úspešnosti vášho lokálneho SEO. Ak sú zákazníci s vašimi produktmi či službami spojní, požiadajte ich o zdieľanie svojej skúsenosti, zostavenie krátkej recenzie či pochvalného vyjadrenia.
Zhrnutie
Ak sa príjmy vášho podnikania spoliehajú na miestnych zákazníkov, musíte mať vybudovanú aktívnu lokálnu SEO kampaň. Začnite so službou Google My Business a odrazte sa od nej k ďalším nástrojom dostupným v tomto sektore. Zabezpečte, aby bol váš podnik viditeľný pre všetkých potenciálnych zákazníkov vo vašej lokálnej komunite.
Zdroj: CustomerThink, SmallBizTrends