-->

Prečo váš e-shop nepredáva viac?

Tomáš Varga 12.12.2016 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Prečo váš e-shop nepredáva viac?

Pred mesiacom Ivan rozobral základné problémy e-shopov s pohľadu vás, ako majiteľa. Dnes sa ja pozriem na to, kde sú základné problémy vášho e-shopu z pohľadu zákazníka.

Koľko objednávok môžete od svojho e-shopu očakávať?

To záleží od veľa vecí… alibistické tvrdenie, ktoré rieši všetky možnosti. Tak to skúsme určiť presnejšie. Všetko závisí na vašej miere konverzie (miera konverzie = percento objednávok). Čo to je? To je to číslo, ktoré vám povie, koľko percent vašich návštevníkov skonvertuje na zákazníkov. Teda prvá vec je zistiť, či máte 1%, 2% alebo 4% mieru konverzie. Predpokladajme, že ste v neoficiálnom slovenskom priemere, teda máte veľkú konkurenciu, prakticky žiadnu konkurenčnú výhodu a mieru konverzie 1%. Potrebujete teda 100 návštevníkov na web aby ste získali jedného zákazníka.

Taaaakže, ak budete mať namiesto 100 návštevníkov až 500, tak budete mať 5-krát viac objednávok (konverzii).

Platí to len vtedy ak bude tých 500 návštevníkov rovnako kvalitných ako tých 100, ale pre ilustráciu nám to stačí.

Má váš eshop dobrú mieru konverzie?

Ako teda zistiť, či má váš e-shop dobrú mieru konverzie? Kým sa nespýtate svojich konkurentov, tak to presne nezistíte. Ale môžete sa skúsiť spýtať nás, my o tom zo skúsenosti vieme dosť 😉

Teraz to veľmi zjednoduším:

 

0,5% —– 1,0% —– 2,0% —– 5,0%

     🙁           😐            🙂       🙂 🙂 🙂

Ak ste na 0,5%, musíte s tým niečo robiť. Vždy existuje možnosť, že je to proste priemer pre váš segment, hlavne ak máte silný ROPO efekt – teda zákazníci vyberú online, nakúpia offline. Ale musíte to skúsiť zlepšiť.

Ak ste okolo 1% tak by ste s tým mali niečo robiť.

Ak ste nad 2%, tak blahoželám, ale aj tak by ste s tým mali skúsiť niečo robiť.

Zistime, prečo máte nízku mieru konverzie

To, prečo predávate menej, ako by ste chceli nemusí byť vinou ceny vašich produktov. Nemusíte byť najlacnejší na trhu, ale za vyššiu cenu musíte poskytnúť niečo navyše.

„Vyzerá“ váš web dobre?

Nákup je záležitosť emócii, nie rozumu. Aj keď existujú čisto pragmaticky orientovaní zákazníci, nakoniec rozhodne pocit. Ak sa váš e-shop páči väčšine zákazníkov a nielen vám, zabezpečíte si viac objednávok.

Je váš e-shop „použiteľný“?

Nestačí byť pekný, dizajn musí byť aj funkčný. Musí zákazníka naviesť celým nákupným procesom, a to až po odoslanie objednávky. Prehľadne, jednoducho, hladko. Pokiaľ sa zákazník „zasekne“ na tom, že doprava stojí 6€ alebo na tom, že si nevie nájsť verziu produktu, máte priestor na zlepšovanie. To rieši Analýza použiteľnosti webu, ktorá dokáže zvýšiť mieru konverzie o cca 20 až 40%. Použiteľný e-shop je najrýchlejšia cesta k zákazníkovi!

Aké máte hodnotenie na Heuréke?

Heuréka je nie len zdroj objednávok ale hlavne zdroj dôvery. Hodnotenie „Overené zákazníkmi“ dokáže v konkurenčnom prostredí zvýšiť vašu mieru konverzie kľudne dvojnásobne. A dvojnásobná miera konverzie znamená dvakrát viac objednávok!

Máte reálne očakávania?

Nečakáte náhodou na zázrak? Prečo si myslíte, že predávate menej ako je priemer vo vašom obore? Často sa stáva, že si hlavne začínajúci e-shopisti myslia, že u nich nakúpi každý druhý návštevník a niekedy treba zreálniť svoje očakávania. Napríklad, ak predávate špecifické športové oblečenie na ktorom je marža 25%, dopyt po produkte je max. 50 objednávok mesačne a priemerná objednávka je v hodnote 40€, tak jednoduchou matematikou máte šancu zarobiť maximálne 500€ mesačne – ak nepočítam s nákladmi na reklamu, ktoré zrejme budú oveľa vyššie.

Dávate niečo navyše? Máte konkurenčnú výhodu?

Cenová vojna výrazne nižšou cenou nie je dobrá pre nikoho. Namiesto toho dajte niečo, čo nie je samozrejmosť. Napr. vzorku zadarmo, darček k nákupu alebo predĺženú záruku. Darček k nákupu dokáže zázraky. Jeden náš zákazník má vianočnú akciu v ktorej k 50€ objednávke dáva darček v hodnote 100€! Prirodzene toto je otázka veľmi vysokej marže, no aj to je možné.

Máte aspoň konkurencie schopné ceny?

Nemusíte mať o 1 cent nižšiu cenu ako všetci ostatní. Kľudne ju môžete mať o pár eur vyššiu, ale ak predávate o 20% drahšie ako váš silný konkurent, potom to v online bez silnej konkurenčnej výhody nepôjde.

Pozrite sa na svoj shop, akoby ste boli zákazník

Toto je ťažké, ale dá sa to. Dajte svoj web pozrieť aspoň známym alebo niekomu kto váš biznis nepozná. Dajte mu úlohu kúpiť nejaký konkrétny produkt a sledujte ako mu to pôjde.

Tak čo s tým robiť? Ako zvýšiť mieru konverzie?

Skúste sa odosobniť od svojej profesionality a použite svoj e-shop ako zákazník. Pozrite sa svojich zákazníkov napríklad cez nástroj SmartLook. A keď si s tým nebudete vedieť dať rady, potom nás kontaktujte, preberieme Vaše možnosti.

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.