See-Think-Do-Care zmení váš marketing / Seriál Onlajn
Online svet je skvelý v tom, že dokáže vašich zákazníkov zasiahnuť v každej fáze ich nákupného cyklu. Dnes vám ukážem čo je to framework alebo radšej šablóna: SEE-THINK-DO-CARE a ako vďaka nej zmeníte pohľad na svoj marketing. A to nie len online.
Ten pravý čas, osloviť zákazníka nie je len čas nákupu, ale aj dlhý čas pred ním a po ňom.
Ako prvé si uvedomte aký dlhý je nákupný cyklus vášho zákazníka. Alebo ešte lepšie, uvedomte si aký dlhý je VÁŠ nákupný cyklus. Predstavte si to napríklad na takej práčke. Práčku nevyberáte prioritne srdcom, ale hlavou. Aj keď je to v SEE-THINK-DO-CARE jedno, kupujete ju väčšinou keď ju potrebujete, nie keď ju chcete.
Najprv musíte zistiť aké práčky vlastne existujú – koľko taká vec stojí a čo to dokáže. Videli ste niekde billboard, alebo banner s práčkou, viete že ich predáva elektro reťazec v nákupnom centre, tak sa tam idete pozrieť. Ste vo fáze SEE, ktorá začala už možno pred pol rokom. A idete sa informovať, aké práčky vôbec existujú, čo dokážu a koľko stoja.
Keď už viete, že nejaké tie práčky existujú, začínate si vyberať, ktorá bude tá najlepšia, najvýhodnejšia, čo by ste vlastne potrebovali aby taká práčka dokázala. Vyberáte značku, ktorá sa vám pozdáva najviac. Ste vo fáze THINK.
Keď už ste si vybrali, idete nakupovať. Ste vo fáze DO! Všetky e-shopy zbystrili pozornosť, predavači sa o vás idú potrhať, reklama vás už nesmie pustiť. A teraz vyhráva ten produkt a tá ponuka, ktorá tu s vami bola už od začiatku. Navrch má ten, kto je s vami už od fázy SEE. Lebo on vás prispel vášmu rozhodnutiu, o ktorom ste presvedčení, že je najlepšie. Je to váš miláčik a vy chcete nakúpiť od neho.
A keď ste už úspešne nakúpili, máte vzťah k obchodu, nakúpite možno znova. A vtedy sa o vás obchod začína starať viac ako doteraz – ste pre neho zákazník, o ktorého sa chce starať – ste v CARE.
Tak to takto robte aj vy! To sa mi mudruje, ale ako urobiť, že? Média sa samozrejme cez jednotlivé fázy prelínajú, takže môžete takmer každý kanál, ktorý sme si spomenuli minule použiť na všetko. Ale my to poďme urobiť čo najefektívnejšie. Predpokladajme teda, že nemáte neobmedzený rozpočet.
- Fáza SEE: Zasahujeme najširšie možné publikum, ktoré aspoň nejak spadá do našej potenciálnej cieľovky. V tomto prípade sú to ľudia, ktorí perú. Nepotrebujú práčku akútne práve teraz. Ale možno o pol roka budú. Takže tu máme bannery, ktoré zasiahnu najširšie publikum a to najvýhodnejšie, video, sociálne siete, blog. V tejto fáze určite neodporúčam platené vyhľadávanie ani direct mail. Nemajú zmysel.
- Fáza THINK: už zasahujeme ľudí, ktorí vyberajú práčku. Tu už budujeme vzťah aj cez platenú reklamu, respektíve SEO pre naše značky. Netlačíme priamo na cenu, dodacie podmienky a pod. Ide nám o to, aby sme predstavili produkt, ktorý si zákazník chce vybrať. Nepočítame s tým, že by zákazník priamo urobil objednávku. Preto na reklamu „netlačíme“. Všetky ostatné kanály – bannery, video, sociálne siete a už aj direct marketing majú zmysel.
- Fáza DO: Pre väčšinu našich klientov je toto najzaujímavejší zákazník. Vlastne až teraz sa stáva zákazníkom v ich ponímaní. To je ale škoda, lebo tento zákazník už má vzťah s nejakým shopom alebo predajňou. Prichádza na rad porovnávanie cien a benefitov ako doba dodania, záručná doba, meno predajcu, jeho referencie a toto všetko dotvára ten vzťah, ktorý rozhodne o tom, kde zákazník nakúpi. Veľmi veľkú rolu v tomto kroku zohrávajú porovnávače cien ako Heuréka a to nie len pre porovnanie ceny, ale aj pre hodnotenia obchodu!!! Hodnotenie obchodu je to, čo dokáže bez problémov zdvojnásobiť váš obrat. Silne tlačíme na PPC reklamu. SEO nám tu už nestačí, prirodzené výsledky sú nízko. Tlačíme na bannery – konkrétne na remarketing a to aj na sociálnych sieťach – lebo lákame zákazníka späť k nám. Pýtame sa zákazníka kľudne aj direct mailom, či nepotrebuje poradiť alebo pomôcť.
- Fáza CARE: Bannery – Remarketing, Sociálne siete, direct mail – jemne informujeme zákazníka o tom, že máme aj iný tovar / služby, ktoré treba využiť. Aby keď sa rozhodne nakupovať nabudúce, vedel presne kam ísť.
Jednoduché, že? V konkrétnych kanáloch sa ešte strácate, ale v ďalších dieloch si ich po jednom prejdeme a vysvetlíme na čo sú dobré a ako ich využívať v rámci SEE-THINK-DO-CARE. Už teraz sa zamyslite čo to vlastne pre vás znamená, ako by ste to mohli aplikovať. Čoskoro sami pochopíte ako to previesť na váš biznis, čo z toho potrebujete vzhľadom na váš produkt alebo službu.