SEO je mŕtve, nech žije ContentSEO!
Riadne tendenčný názov, že? To ContentSEO som práve vymyslel. Asi by to mohlo byť aj Content-O. Prihlásim sa, keď sa z toho stane buzz-word. SEO ako ste ho robili pred rokmi dnes nefunguje. Dnes sa to robí inak. Stále sa to volá SEO, no jeho princíp leží v obsahu a jeho uveriteľnosti.
Takto SEO nerobte
Už ste počuli, aké strašne jednoduché to bolo pred 6 rokmi a že teraz to už nefunguje, ale stále sa stretávam s podobnými „ponukami“. Takže toto už určite viete, lebo zas také novinky to nie sú, ale pre istotu si to zhrňme:
Netlačte kľúčové slová všade
Keyword stuffing. Používajte kľúčové slová, skloňujte ich, rozprávajte o nich, ale nikdy nepíšte kvôli kľúčovým slovám. Píšte kvôli zákazníkom. Píšte tak, aby im to, čo píšete dávalo zmysel. A pritom prirodzene používajte kľúčové slová.
Nevymieňajte si spätné odkazy
„Odkazujte na nás, my budeme odkazovať na vás. Ale nie priamo, lebo sme chytrí optimalizátori, tak budeme odkazovať do trojuholníka.“ Google nie je hlúpy. Ak na vás bude odkazovať nesúvisiaci obsah, nič tým nezískate.
Nevkladajte sa do katalógov
Alebo dobre, vložte sa tam. Ak je to zadarmo. Neublížite si. Ani nič nezískate. Ak vám to niekto predáva, tak nevie čo robí.
Neoptimalizujte na pár „hlavných“ kľúčových slov
Ľudia, ktorí hľadajú „dovolenky“ majú k vášmu zákazníkovi ďaleko. Ale tí, čo hľadajú „dovolenky kuba last minute“ a tisíc ďalších variant, to sú vaši zákazníci.
Neoptimalizujte na pozíciu
Nebojujte o top pozíciu najkonkurenčnejšieho kľúčového slova. Zlepšenie z 3. na 2. pozíciu bude strašne náročné a efekt nebude ani zďaleka taký ako keď s rovnakým úsilím zoptimalizujete 10 slov z 15. pozície na šiestu.
Toto robte pre svoje SEO
Nasledujúce kroky sú prekvapivo jednoduché, priame, logické a 100% v súlade s tým, čo Google chce aby ste robili. A takto SEO robíme aj my.
Píšte obsah pre ľudí
V tomto vyjadrení sú rovno dve základné myšlienky novodobého SEO: obsah a pre ľudí. Robte si svoj vlastný obsah, to je vaša najväčšia hodnota. Cez obsah predávate, informujete, vzdelávate, vychovávate a ste milovaní. Svoje myšlienky o svojich produktoch a službách, svoje postoje k riešeniu problémov, ktoré majú vaši zákazníci sa predsa točia okolo vašich kľúčových slov! Obsah je 80% celého vášho SEO snaženia. Ak máte dobrý obsah, zákazníci si vás nájdu. Doslova.
Analyzujte a klasifikujte kľúčové slová
Nezáleží len na tom, čo sa hľadá, ale kto to hľadá, prečo to hľadá, kedy a kde to hľadá. Klasifikujte si to, čo si myslíte, že vaši zákazníci hľadajú a zístíte, že vaši zákazníci možno oveľa viac hľadajú riešenie, ktoré poskytuje váš produkt ako váš produkt samotný. Okrem toho vám klasifikačná analýza kľúčových slov odhalí, kto sú vlastne vaši zákazníci. Ale to je nadlho, o tom neskôr.
Optimalizujte na long-tail výrazy
Teda nejde vám len o pár kľúčových slov, ide vám o súbor desiatok a stoviek kľúčových slov, ktoré sa navzájom ovplyvńujú. Pretože nesledujete jednu pozíciu jedného kľučového slova a či je konkurencia nad vami alebo pod vami, ale sledujete ako sa vyvíjajú všetky relevantné výrazy a hlavne ako vám rastie návštevnosť! A tie long-taily ovplyvňujú aj tie základné výrazy, po ktorých najviac túžite.
Optimalizujte na výkon
Vašim cieľom je výkon, nie pozícia. Nezaujíma vás, či je váš konkurent pred vami na jednom kľúčovom slove, pokiaľ máte solídnu premávku zo všetkých ostatných. Pretože ľudia sú (čo sa týka vyhľadávania) tvoriví a viac kľúčových slov znamená viac návštevníkov a viac objednávok.
Teda tvorte obsah, ktorý pomôže vašim zákazníkom, nie (len) vašim produktom
Čiže riešte potreby svojich zákazníkov, nie prednosti vašich produktov. Nikto si nekupuje kosačku pretože sa mu páčia kosačky. Ale každý chce mať pokosený a krásny trávnik!
Písanie je to najlepšie, ale nie jediné
Písaný text sa Googlu najlepšie indexuje, to bezpochyby, ale video zanecháva oveľa hlbšiu emóciu. A nemusím pripomínať, že každý nákup je rozumom ospravedlnené emočné rozhodnutie.
Používajte sociálne siete
Volá sa to sociálne signály. A Google to má rád. Veľmi. Nechajte na seba odkazovať každú sieť, ktorú môžete. Aj tie, ktoré „u nás nikto nepoužíva“. Google ich používa. Samozrejme, ak sa zadarí a ide z nich aj návštevnosť, tak to je win-win.
Linky umiestňujte tam, kde to má zmysel
Hľadajte články, ktoré s vami súvisia. Komunikujte s ich tvorcami a skúste ich presvedčiť, že má zmysel na vás odkazovať. Toto vyžaduje mravenčiu ručnú prácu linkbuildera, no vypláca sa to.
Používajte influencerov
Toto priamo nadväzuje na predošlý bod. Blogeri, Vlogeri, YouTuberi, komukoľvek pošlite svoj produkt, nech si ho vyskúša a otestuje. A zhodnotí. Len ho v žiadnom prípade neobmedzujte v jeho použití. Aj toto je content. Nie je síce váš, no pre SEO má veľkú hodnotu.
Pozrite sa do kódu
Absolútne prvý krok každej SEO aktivity je skontrolovať OnPage faktory. Okrem toho, že máte meta tagy, používate há-jednotky, tak si preverte, či nemôžete niečo zlepšiť. Napríklad dať Google vedieť, že vaši zákazníci vás hodnotia piatimi hviezdičkami. Alebo že Google vie, že máte konkrétne produkty skladom. Takto:
Volá sa to schema.org. Nech váš programátor poštuduje. Toto sú hodnotenia na Facebooku, no dá sa to prepojiť priamo s webom
Nezabudnite na reklamu
Bohužiaľ, SEO nie je všemocné. Aj keď budete mať prvé pozície, pri najkonkurenčnejších slovách vás predbehnú 4 reklamy, ktoré sa ani netvária ako reklamy. Ak pokryjete všetkých, čo vaše produkty vyhľadávajú, je čas osloviť tých, čo sú v nákupnom lieviku vyššie – ešte nevedia, že vás potrebujú. Na toto je reklamná sieť s bannermi, YouTube s videom, remarketing s pripomienkou, že tá objednávka sa sama nedokončí.
Mimochodom: dajte si do Google: „reklama na google“. Viete kto je prvý? No predsa Google! A viete, kto je druhý? MY! Nikdy sme nerobili cielené SEO na tento výraz. Ale už roky robíme obsah, ktorý sa reklamy na Google týka.
Mimochodom 2: aj keď sme prvá agentúra na tento výraz, v skutočnosti sú pred nami 4 pozície platených reklám, ktoré má aj PPCčkar problém odlíšiť od neplatených výsledkov. Ešteže máme pokrytú aj tú reklamu.