SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov
Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový.
Zadanie
Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, ceny preklikov PPC sa šplhajú do závratných výšok a preto potrebuje výraznú pomoc od organiky. Urobili sme si rýchly prehľad potenciálu Mousse a pustili sa do SEO.
Problém
Klinika Mousse je na trhu niekoľko rokov, v čase začatia spolupráce mali nové webstránky len niekoľko mesiacov, organické pozície prakticky neexistovali, no napriek tomu už stránka dosahovala návštevnosť cca 1500 kliknutí mesačne. Skutočným problémom bolo, že za niekoľko mesiacov organika vôbec nerástla, pomoc SEO špecialistu bola absolútne nevyhnutná.
Riešenie
Ako prvé kroky nasledovali esenciálne body dobrého SEO:
- Analýza kľúčových slov
je pre SEO špecialistu niečo ako mapa. S použitím meracích a vyhodnocovacích nástrojov sa z nej stáva „GPS“ seočkára. - Technický audit webu
je servisná prehliadka. Pod kapotou nájdeme veci, ktoré nešlapú ako by mali a po ich oprave bude každá „jazda“ oveľa lepšia. - Následná pravidelná optimalizácia
je postupné upravovanie obsahu tak aby Google pochopil silu vášho webu a posúval ho hore.
Urobili sme komplexnú analýzu kľúčových slov, na základe ktorej sme pripravili optimalizačný plán. Spolu so zapracovaním výsledkov technického auditu sme vytvorili silné základy pre rast organickej návštevnosti.
Následnou systematickou SEO prácou sme začali tvoriť výsledky. Dlhodobá práca s obsahom a linkbuildingom postupne prinášala kontinuálny rast organickej návštevnosti.
Výsledky SEO
Prvé výraznejšie úspechy sa dostavili už v 2. mesiaci spolupráce, no skutočný rast nastal až po 6 mesiacoch (po miernom poklese spôsobenom Vianocami) sme sa dostali na strmú rastovú krivku.
Už o 10 mesiacov od začiatku SEO prác sme boli na 230% náraste organickej návštevnosti.
Z 1500 kliknutí na 3500 kliknutí mesačne! Len za 10 mesiacov.
Až do bodu…
Čo sa teda stalo po v máji 2024? Na strane klienta došlo k organizačným zmenám a výsledkom bolo rozhodnutie zmeniť koncepciu marketingu kliniky. Ďalší rast organiky bol takmer okamžite zastavený a činnosť konkurencie spolu s letnou mimosezónou začali výrazne nahlodávať výsledky, ktoré sme spolu dosiahli.
Aké sú príčiny tak rýchleho prepadu organickej návštevnosti?
Postupné klesanie dosiahnutých výsledkov po ukončení SEO je prirodzené, preto sa zvyčajne po rokoch dosahovania stabilných výsledkov v SEO ponecháva tzv. „udržiavacie SEO“ – menší rozsah činností, ktorý má za výsledok len mierny rast alebo udržiavanie pozícii aby nedošlo k postupnému úpadku organickej návštevnosti.
V tomto prípade je pokles organickej návštevnosti po skončení SEO výrazný a hlavne z týchto dôvodov:
- Pasivita – Google neeviduje žiadnu prácu s obsahom, žiadne nové spätné odkazy (linkbuilding), web viac nie je informačne aktuálny. Ešte niekoľko mesiacov sa držia zobrazenia, ale kliknutia padajú takmer okamžite a rapídne.
- Letná mimosezóna – aj keď sa zobrazenia v organických výsledkoch ešte nejakú dobu držali na pekných hodnotách, ľudia mali kvôli letu menší záujem, čo spôsobilo zníženie CTR na aj tak padajúcich pozíciach, čo spustilo kolotoč ďalších pádov pozícii.
- Web sa nestihol etablovať – webstránka je stále v porovnaní s konkurenciou mladá, doména má nízky Domain Ranking (metrika určujúca váhu domény v online priestore) a preto je jej následný prepad prudký.
Chcete aj vy vyrásť v organike tak ako klinika Mousse? Kontaktujte nás.