Sociálne fičurky #1
Náš obľúbený a stále ospevovaný Facebook nám v posledných týždňoch “chŕli” jedno vylepšenie za druhým. Samozrejme, nás zaujali novinky v oblasti Facebook reklamy a vecí jej podobných. Pozreli sme sa na ne z nášho pohľadu, resp. pohľadu zákazníka.
Collections: Predaj a propagácia produktov v každom Facebook poste
Keďže jednou z vlastností Facebooku je aj vizuálne zaujať, no v prípade e-shopov hlavne podnietiť zákazníka ku kúpe, prišiel s týmto novým reklamným formátom. Mnohým z nás to príde aj ako upgrade na už ostrieľaný formát carousel alebo canvas, resp. ich kombináciu. Tento formát však bude prezentovaný len na mobilných zariadeniach. Klientovi dáva možnosť spojenia videa alebo obrázka s predvolenými produktami zo záložky shop na jeho facebookovej stránke. Zariadenia by mali túto funkciu prednačítávať, čiže sa nemusíme obávať príliš dlhého čakania. Odkazy na produkty si budete môcť nastaviť napríklad na možnosť nákupu vo vašom e-shope.
Tento formát sme zatiaľ vyskúšali len na vlastných postoch, no v budúcnosti ho odprezentujeme z hľadiska využiteľnosti v nejakom praktickom príklade.
Facebook live stream už aj cez PC: Kvalitnejšie vysielanie vďaka technike
Živé vysielanie na Facebooku budeme môcť využívať aj cez PC, čo z marketingového hľadiska v širšom zmysle slova bude príjemná novinka. Vysielať budeme môcť z webkamery notebookov, ale aj po pripojení ľubovoľného hardware-u. To by nám malo priniesť kvalitnejší obraz či už streamujete konferenciu, prednášku alebo inú zaujímavosť vo vašom okolí.
Ak máte to šťastie a vlastníte jednu z podporovaných kamier, najnovšie môžete vysielať na Facebooku už aj 360 stupňové videá. Podporované sú niektoré mobilné kamery, ale aj tie profesionálnejšie, ktoré sa dajú pripojiť k PC. Využitie nájdu vo vyššie uvedených
Facebook stories: 3. platforma vlastnená Facebook-om
Vývojári sa nechali určte inšpirovať Snapchat-om a vznikli z toho Facebook stories, kde si môžete do fotiek pridávať rôzne filtre, masky a pod. Vytvorte si tak “svoj deň” alebo pošlite momentky vašim vybraným priateľom. Určite sa tam budeme môcť dočkať aj využitia tejto funkcie v reklame.
Vytváranie a prispievanie do skupín pod spravovanými stránkami.
Funkcia v štádiu testovania, ktorá umožní stránkam vytvárať a spravovať skupiny. Doposiaľ to bolo možné len z osobného profilu. Vytvorte tak okolo svojej značky alebo produktu diskusné fórum s vlastnými pravidlami a spravujte ju priamo pod vašou stránkou.