Stratégia Google kampaní 1/3: Čo je dôležité vedieť pri propagácií služieb
V prvej časti tohto seriálu sa zameriame na propagáciu služieb. Totiž, nie sú služby ako služby. Služby môžeme rozdeliť do dvoch skupín. Prvou skupinou sú služby, pri ktorých hlavnú úlohu hrá čas a rýchlosť. Môžeme ich teda nazvať akútne služby. Druhou skupinou sú služby, pri ktorých hlavnú úlohu hrajú aj iné faktory, ako cena, kvalita a pod. Ide o služby, ktoré zákazník nepotrebuje okamžite, ale vyhľadáva ich. Každá z týchto kategórií si vyžaduje osobitný prístup a rozličnú online stratégiu.
Akútne služby
Túto skupinu reprezentujú služby, ktoré potrebujú častokrát ľudia v núdzi. Sú to rôzne „záchranné služby“, ako vymknuté dvere, upchaté wc a pod.
Čo je dôležité:
Pri takýchto službách je dôležitá jednoduchosť, správna informovanosť a šírenie dobrého mena.
Webová stránka
Jednoduchý, prehľadný web, ktorého podstatou je, aby si užívatelia čo najjednoduchšie a najrýchlejšie našli informácie:
- kde sa nachádzate – teda, aký je váš operačný rádius,
- ako rýchlo sa ku zákazníkovi dokážete dostať,
- ako vás môžu skontaktovať,
- a v neposlednom rade aj vašu cenu.
Reklama pre akútne služby
Je jednoznačne účinná reklama vo vyhľadávacej sieti! Podstatou je v reklamných textoch obsiahnuť dôležité informácie, ktoré sú konkurenčnou výhodou. A samozrejme, bez kontaktu to nejde.
Musíte sa pripraviť na to, že čím sa nachádzate vo vyhľadávaní vyššie, tak náklady na reklamu idú prudko hore. Povaha týchto služieb spôsobuje, že zákazník sa rozhoduje veľmi rýchlo a má preto vysokú hodnotu. To si uvedomujú vaši konkurenti a tlačia cenu kliknutia hore. Cena jedného kliknutia cez 1,5€ nie je žiadnou raritou. Napriek tomu dokážeme viesť úspešné kampane na akútne služby vo vyhľadávaní Google už od 10€ na deň.
Poznámka redakcie: Ak by vám napadlo, že budete konkurencii klikať na reklamy, a tým im zvýšite náklad alebo ich ľudovo povedané „vyklikáte“, tak Google má proti takýmto praktikám účinné opatrenia a svojej konkurencii môžete ublížiť len minimálne – čo rozhodne nestojí za tú snahu. V našej praxi sme videli odfiltrované pokusy o vyklikanie, ktoré presahovali sumu 900€ denne! Klient však reálne zaplatil len 30€. Ak by ste však mali pocit, že sa vám deje to isté, máme na riešenie „vyklikávania“ naše unikátne metódy, za ktoré nás chváli aj samotný Google.
Dobré meno
Alfa omega všetkého. Poskytovaním kvalitných služieb sa vaša práca šíri aj medzi ľuďmi.
Služby, ktoré užívateľ vyhľadáva aktívne
Táto skupina je reprezentovaná službami, ktoré užívatelia nepotrebujú nevyhnutne a pri svojom rozhodovaní zvažujú viacero faktorov, ako cena, kvalita, empirické vnemy a pod.
Čo je dôležité
Zachytiť užívateľa a už sa ho nepustiť. Pripraviť dobrú, no už hlbšiu stratégiu ušitú na mieru pre vašu cieľovú skupinu ľudí.
Webová stránka
V tomto prípade už nie je podstatná rýchlosť, ale kvalita podania informácií pre užívateľa. Nezahlcujte vaše stránky zbytočnými litániami. Píšte výstižne, jasne a k veci. Dosiahnite odpoveď na každú otázku vášho užívateľa čo najefektívnejším spôsobom. Súčasné trendy využívajú pestrý, jednoduchý text kombinovaný krásnou grafikou.
Ďalšou dôležitou vecou je, aby stránka vyzývala užívateľa k splneniu cieľa v čo najkratšom čase. Čím menej krokov musí užívateľ spraviť k splneniu cieľa, tým je väčšia pravdepodobnosť, že ho aj splní. Hlavne si definujte konkrétny cieľ a položte si otázku, ako sa má návštevník stránky k nemu dostať.
Reklama na služby
Vhodná je kombinácia všetkých dostupných marketingových zdrojov. Tu si už vedenie kampaní zaslúži zamyslieť sa nad tým, v ktorej časti nákupného cyklu sa váš potenciálny zákazník nachádza, a ako ho osloviť správnou formou reklamy
Vo vyhľadávacej sieti Google je základnou a neoddeliteľnou súčasťou kľúčové slovo a reklamný text. Dôležité je, aby sme užívateľa, ktorý hľadá už konkrétnu službu, a teda už vie, čo chce, oslovili reklamných textom, ktorý obsahuje konkurenčnú výhodu konkrétneho produktu. Ceny kliknutí sa môžu pohybovať v priemere okolo 0,10€ – teda rapídne nižšie, ako v prípade akútnych služieb.
V obsahovej sieti si treba uvedomiť dve rozličné časti. Prvou časťou je budovanie povedomia a značky, kde je podstatné zobrazovanie sa na kvalitných miestach a kvalitným užívateľom. Druhou časťou je oslovovanie užívateľov, ktorí už navštívili vašu stránku. V tomto prípade je už podstatný výkon, a teda presvedčenie užívateľov, že vy ste ten správny podnikateľský subjekt pre využite danej služby. V tomto prípade je ideálne komunikovať prípadné zľavy, akcie alebo ďalšie konkurenčné výhody.
Koľko stojí reklama na Google pre služby?
Veľmi to záleží od charakteru služby, konkurencie, dopytu, cielenia atď. Pri akútnych službách je to vždy viac, no mali by ste počítať s cenou kreditu od 300€ mesačne do 1 200€ mesačne.
Čo ešte môžete pre svoju službu urobiť?
Na záver je dôležité taktiež tvoriť obsah, ktorý má presvedčiť vašich užívateľov, že ste kvalitný subjekt. Obsah je ideálne tvoriť na stránke v časti blog, a samozrejme, na sociálnych sieťach.
Sociálne siete sú v súčasnosti čoraz viac a viac predajným kanálom. Preto komunikujte s užívateľmi s pestrým, jednoduchým a výstižným obsahom.
Ak neviete, ako na to, kontaktujte nás, radi s vami preberieme vaše možnosti.