-->

Takto sa zmení váš online marketing v roku 2017

Tomáš Varga 18.01.2017 6 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Takto sa zmení váš online marketing v roku 2017

Zatiaľ, čo v minulom roku ste sa mohli utešovať tým, že ak máte „reklamu na Google“ niečo pre svoj rozvoj robíte, tento rok vám otvorí oči.

A to z jedného jednoduchého dôvodu. Už to nestačí.

My sme agentúra, ktorá tu odjakživa bola pre malých klientov. Vždy sme dokázali k spokojnosti odspravovať kampaň s rozpočtom v desiatkách eur mesačne. Naozaj. Pretože sme sa nikdy nepozerali na kampane ako na niečo, čo treba vyžmýkať na maximum za každú cenu, ale na niečo, čo má priniesť zákazníkov, ktorí sa skutočne vyplatia. Už 9 rokov rozumieme tomu, že malého živnostníka nepresvedčíme tým, že mu spustíme kampaň v cene jeho mesačného zisku a „budeme optimalizovať“. To nejde. Často sme v našej komunite boli terčom nepochopenia, ale ešte častejšie obdivu za náš program FIX, ktorý skúsenému PPCčkarovi pripadá nepochopiteľný, no malému remeselníkovi dáva dokonalý zmysel.

Totiž, vieme, čo môžete dostať za svoje peniaze.

Vieme, čo systém AdWords dokáže „aj za pár korún“, ale čo viac: Vieme, čo potrebujete vy! A nebojíme sa ísť do rizika prísľubu, ktorý garantujeme vrátením peňazí. Pretože my máme skúsenosti z viac ako 1500 klientských účtov. Videli sme v online prakticky všetko. Vieme, že ak robíte drevodomy a platíte viac ako 0,06€ za kliknutie v top pozíciach, tak ste na tom zle. Alebo že ak zakladáte eseročky, tak sa máte pripraviť na cenu 2€ za návštevníka.

A keď náš klient, ktorý pracuje v rámci jedného kraja (v službách, o ktorých ste vy osobne v živote ani nepočuli) cíti, že za svojich 58€ mesačne dostáva hodnotu v podobe +/- 20 telefonátov, ktoré tu bez kampane nie sú, tak nepochybuje, že si zvolil správne.

Trošku som odbočil, no tomuto klientovi bude jeho reklama postačovať asi navždy Ale ak máte väčšie ambície, tak táto forma reklamy je dávno za vašim horizontom. Našťastie my stojíme pred vami pripravení vytiahnuť vás hore.

Poďte na to komplexne

To, čo sa najviac zmení je, že jednotlivé kanály budú slabnúť, pokiaľ nebudú navzájom prepojené. Čo to znamená? Znamená to, že ak robíte LEN reklamu na Google, lebo to vám prináša najviac zákazníkov, nerobíte dobre.

Hovorí sa tomu marketingový mix a nie nadarmo je to mix. Čím viac rozličných kanálov do svojej propagácie zapojíte, tým viac z nej získate.

Polopate: čím viac rôznych vecí na internete robíte naplno, tým väčšiu silu každá z nich má.

Teda ak k dobre fungujúcemu Googlu pridáte Facebook, ten Google časom začne fungovať ešte lepšie! A keď pridáte napr. aj blogovanie alebo video návody k svojim produktom – ten Google zrazu funguje ešte o niečo lepšie. Ale už aj ten Facebook má citeľne lepšie výsledky… V marketingovom mixe VŠETKO SPOLU SÚVISÍ. Všetko, čo robíte sa vám vráti (tým lepšie, čím lepšie to robíte. A naopak).

Čím viac rôznych vecí na internete robíte naplno, tým väčšiu silu každá z nich má.

Toto už dávno funguje veľkým značkám, pre ne nie je 2017 nijak prelomový, ale pre každého malého a stredného podnikateľa / firmu, ktorý to doteraz neriešil je toto wake-up call (budenie telefónom). Aby to malo skutočne efekt, tak si to dajme ešte raz: ZOBUĎME SA, BRATIA! 😀

A to práve preto, lebo všetky online média sú:

  1. Tak dostupné, že ich môže riešiť každý
  2. Tak dôležité, že ich musí riešiť každý
  3. Tak dôležité, že ich musí riešiť každý – áno, toto som napísal dvakrát.

Nehovorím, že vám ten samotný Google nedokáže urobiť „brutálny biznis“, ale nech už robíte čokoľvek, sú tu cesty ako tomu „naložiť“.

Prečo to funguje?

No preto, že internet to už nie je len vyhľadávanie na Googli. A aj to sa posunulo na úplne iný level ako v 2008. Dnes sú vaši zákazníci zahlcovanými informáciami a jednoduché podanie: tu kúpite toto a toto nestačí.

Niekedy si rád zaspomínam na to, ako fungoval retail v časoch nášho mládí, kedy ste prišli do „Obuvy“ a vyberali ste z toho, čo mali. Ak ste nááááhodou nevybrali, tak ste išli pozrieť tú druhú „Obuvu“ v meste, či nemá niečo iné. Jedna z tých dvoch „Obúv“ na 100% získala vašu konverziu. Zvyčajne si pritom púšťam Karola Duchoňa: Šiel, šiel...

Ako som kupoval bike. Dvakrát

Viete ako som si kupoval svoj prvý ozajstný závodný bicykel? Restrospektíva: Otec ma v 15-tich (1998) zobral do cykloobchodu, ktorý som mal najradšej, že nech si vyberiem, ak nebude moc drahý. Pre mňa jasná voľba: bude mať odpruženú vidlicu. Vyberal som si medzi modrým so žltou vidlou a zeleným s červenou vidlou – to boli všetky parametre, ktorým som rozumel. Stál 12 000 korún slovenských. Vtedy som si myslel, že okrem toho, že je ozajstný, je aj pretekársky. Najazdil som na ňom asi 1000km ročne a trošku som aj pretekal. Nič to za to, moja cross-country kariéra trvala rozhodne kratšie ako Saganova, ale ten bike má otec doteraz! Má už síce inú vidlu, ale som rád, že aj značka CTM existuje doteraz.

Ja som si kúpil ďalší, tentoraz rekreačný, no o 15 rokov neskôr. Takže 29 palcové kolesá, vzduchová Rock Shox vidla a sada Shimano XT, nič menej! Cena cez 1000€ a najazdlil som na ňom trápnych 300 km. Ukradli mi ho do roka. Ak niekde uvidíte matný čierny Cube s červenými akcentami na 29“ kolesách, volajte mne, alebo na 158.

Lenže, vyberal som ho na internete! Behom chvíle som vedel, aké sú možnosti v mojej, ehm pôvodnej cenovej hladine 700€ 😉 a ako býva zvykom, ešte toto a ešte toto je lepšie a „to sa oplatí“ a bol som na konečnej cene a aj výbere. A až potom som začal riešiť, kto mi môj bike dodá! Bol som ho pozrieť v kamennej predajni, predtým som si ešte pozrel na YouTube testy vybraných komponentov, zistil dodacie lehoty a pozrel hodnotenie vybraného e-shopu na Heuréke.

Až potom som odoslal objednávku.

Môj e-shop ani netušil akú strastiplnú cestu si prešiel, kým to u mňa vyhral. Ale bol som spokojný, tak som prihodil ešte jeden krosový Specialized pre manželku. Mimochodom, po tom pátrame tiež.

Aby som sa vrátil k téme…

Dnes je nákupný cyklus vášho zákazníka v skutočnosti na internete. Ak nie celý, tak minimálne 75% z neho určite. A je tam pekne komplikovaný. No čo je najdôležitejšie, bude to „horšie“. Kamenné predajne nikdy nevymiznú, ale internet je už aj teraz pre ne zásadným zdrojom zákazníkov. Internet prináša neobmedzené možnosti a súčasne spôsobuje, že si nevieme vybrať. Preto vyhráva ten, kto poskytne najviac hodnôt, ktoré majú význam pre zákazníka internetovej doby a v správnom čase. Teda relevantná informácia v pravý čas. A to je napríklad: E-shop so záhradnou technikou, ktorý má aj autorizovaný servis a kamennú predajňu do 20km odo mňa. Robí pravidelné akcie na Facebooku a točí videá o každej novinke, ktorú ozajstný horlivý záhradkár musí mať.
Alebo napríklad celkom iný e-shop, ktorý vyhovuje niekomu úplne inému. Spoločný ale celkom určite budú mať ten internet.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.