Ako urobiť z brandingovej kampane výkonovú
Nedávno sme vo firme riešili zaujímavú situáciu: dostali sme od klienta zadanie na online reklamu pre obrovskú cieľovú skupinu. Pri úvodnej analýze potenciálu kampane sme zistili nepríjemnú vec – väčšina kľúčových slov, ktoré by bolo vhodné do kampane nasadiť, malo takú vysokú cenu za preklik, že aj pri veľkom množstve objednávok, by bolo vzhľadom k nízkej cene produktu, problematické zabezpečiť ziskovosť kampane.
Má teda význam tento produkt propagovať online?
Odpoveď je, ako ste iste tušili – áno (inak by tento článok nevznikol). Pri návrhu kampane sme vychádzali z faktu, že veľké množstvo ľudí zaujíma problematika, na ktorej si náš klient postavil svoj biznis model – z toho vyplýva spomínaná vysoká cena za preklik, ktorá sa odvíja najmä od vyhľadávanosti kľúčových slov. Preto sme mu ponúkli riešenie, ktoré bežne neponúkame klientom, ktorí chcú čo najskôr maximalizovať svoje zisky: čo keby sme namiesto kampane vo vyhľadávacej sieti využili obsahovú sieť a oslovovali ľudí pomocou bannerov?
Zaberie to?
Ak má potenciálny zákazník záujem o produkt, vyhľadá si ho priamo v dialógovom riadku Google a nebude čakať, kým sa mu na stránke objaví banner. Tu však prichádza na rad faktor nazývaný miera návratnosti investícií. V prípade, že je o produkt vysoký záujem, vieme dosiahnuť výborné výsledky za tretinu pôvodne vyrátaných nákladov.
Ako to funguje v praxi?
Pomerne malé percento návštevníkov stránky nakúpi online hneď na prvýkrát – ihneď po zadaní výrazu do vyhľadávača a prekliku na stránku. Väčšina ľudí stránku opustí bez zrealizovania nákupného rozhodnutia. Tu vstupuje do hry remarketing – pomocou bannerov v obsahovej sieti sa klientom neustále pripomíname, aby si v momente rozhodnutia spomenuli práve na „našu“ firmu. Funguje to lepšie, ako by ste predpokladali – nedávno remarketing dostal aj mňa, hoci som si myslel, že mne sa to stať nemôže. Po mesiaci intenzívneho „bombardovania“ bannerom so zľavnenou ponukou na online gitarovú školu som sa prihlásil (a oplatilo sa). V prípade, že je potrebné najskôr navýšiť počet návštevníkov stránky, na začiatku kampane sa zameriame na všeobecnú bannerovú kampaň – pri počte zobrazení 1 000 000 a viac je potom jednoduché z návštevníkov stránky vytvoriť remarketingové publikum, ktorému sa neskôr pripomíname. Prídeme síce o návštevníkov z vyhľadávacej siete, ale vynahradia nám to nižšie náklady na kampaň. Chce to len trpezlivosť – tento typ kampane sa vyhodnocuje ideálne po cca 6 mesiacoch.