Vzorec pre dokonalú marketingovú stratégiu
Marketing a reklama sú v dnešnom svete plnom moderných technológií oblasťami s takmer neobmedzenými možnosťami. Existujú doslova stovky rôznych stratégií a taktík, pomocou ktorých môžete zvyšovať viditeľnosť vašej značky, získavať nových a udržať si tých stálych zákazníkov.
Neuveriteľne veľký počet možností so sebou však prináša paradoxnú otázku:
Ako si môžete byť istí, že zvolíte najvhodnejšiu kombináciu taktík?
Najlepšie spravíte, ak budete svoju marketingovú stratégiu vnímať ako bezchybné spojenie všetkých použitých taktík. Nesnažte sa realizovať každú taktiku izolovane od ostatných. Vaším konečným cieľom by malo byť vytvorenie neprestajne fungujúceho nástroja, ktorý opakovane usmerňuje návštevníkov na vašu webovú stránku. V rámci nej sa následne budete snažiť konvertovať týchto návštevníkov na zákazníkov.
Symbióza troch základných oblastí
Táto stratégia je založená na troch základných oblastiach marketingu. Tie sú medzi sebou prepojené a spoločne dosahujú oveľa lepšie výsledky ako v prípade, že by ste niektorú z nich vynechali. Práve preto sú pre Vaše podnikanie obzvlášť prospešné.
1. Obsah
Obsahový marketing v posledných rokoch vyvolal mnoho búrlivých diskusií. Pomocou vhodného obsahového marketingu budete schopní zvýšiť účinnosť vašej SEO stratégie ako aj konkrétnych kampaní, realizovaných cez sociálne siete. Zvýšite návštevnosť vašej stránky, viditeľnosť vašej značky, zlepšíte svoju reputáciu v online prostredí a ak použijete vhodné výzvy k akcií, veľmi jednoducho dosiahnete zvýšenú mieru konverzie.
2. SEO
Optimalizácia pre vyhľadávače je stratégiou, ktorej úspech úzko súvisí s obsahovým marketingom. Pomocou vhodnej SEO stratégie sa bude vaša stránka umiestňovať medzi prvými výsledkami internetových vyhľadávačov. Tým efektívne zvýšite organickú návštevnosť stránky vašej spoločnosti.
3. Sociálne siete
Marketing prostredníctvom sociálnych sietí môže vylepšiť výsledky obsahového marketingu a aj stratégie v rámci SEO. Sociálne siete vám pomôžu s budovaním rozsiahlej základne fanúšikov, čím sa váš obsah dostane k zvýšenému počtu potenciálnych zákazníkov.
Základom je stránka
S realizáciou Vašej novej marketingovej stratégie musíte začať na webstránke vašej spoločnosti. Práve sem budete usmerňovať väčšinu vašich návštevníkov. Zároveň bude centrom, v ktorom budú spoločne pôsobiť všetky tri vyššie spomenuté oblasti online marketingu. Mali by ste sa zamerať predovšetkým na tieto tri prvky:
- Branding a dizajn. Vaša webstránka je miestom, na ktorom si zákazníci spravia prvý dojem ohľadom vašej spoločnosti. Uistite sa, že vhodne a výstižne prezentuje svoju značku. Postarajte sa tiež o to, aby bol dizajn stránky a jej funkčnosť na prvotriednej úrovni. Sú totiž kľúčovými faktormi vo vytváraní užívateľských zážitkov.
- Optimalizácia vyhľadávania. V tomto prípade budete musieť dotiahnuť optimalizáciu stránky do dokonalosti. Až potom môžete rozvíjať ďalšie časti celkovej marketingovej stratégie. Tagy, kategórie, rýchlosť načítavania a mapa webu sú len niektorými z kľúčových faktorov.
- Optimalizácia konverzie. Konverzie sú životodarnou silou vašej marketingovej stratégie. Vaša stránka musí byť schopná dopracovať sa k nim. Uvádzajte pútavé výzvy k akcii a následne ich prispôsobte tak, aby ste zvýšili svoju mieru konverzie.
Keď je už vaša stránka pripravená na prijímanie návštevníkov, môžete sa presunúť k ďalšiemu kroku kampane.
Obsah na stránke
Na svojom blogu by ste mali uverejňovať nové príspevky prinajmenšom raz do týždňa. Zamerajte sa na tému, ktorá je pre vašu cieľovú skupinu zákazníkov relevantná. Poskytujte im praktický, zábavný a hodnotný obsah.
Vyčleňte sa z davu, získajte náskok pred konkurenciou a ponúkajte svojim zákazníkom riešenia ich problémov.
Propagáciu spoločnosti a značky nechajte na neskôr. V neposlednom rade by ste mali optimalizovať svoj obsah pre zvolené kľúčové slová a následne ho šíriť prostredníctvom sociálnych sietí.
Obsah mimo stránky
Obsah mimo vašej stránky je ideálnym premostením medzi obsahovým marketingom a SEO. Skúste uverejňovať svoje príspevky aj na iných uznávaných stránkach, ktoré pôsobia vo vašom odvetví podnikania. Vaša značka sa tým pádom dostane do povedomia širšej verejnosti a môžete tak stavať sieť spätných odkazov na vašu vstupnú stránku.
Oslovte najprv menšie miestne spoločnosti. Postupne si vydláždite cestu k prominentnejším a populárnejším zdrojom, ktoré výrazne zvýšia vašu návštevnosť a viditeľnosť vašej značky.
Sociálny faktor
Na sociálnych sieťach budete pravidelne uverejňovať svoj originálny obsah a udržíte si tak pozornosť svojho cieľového publika. Snažte sa o to, aby ste so svojimi zákazníkmi nadväzovali pravidelný a osobný kontakt. Zároveň sa každý deň pokúste osloviť niekoľko nových ľudí.
Postupom času bude vaša základňa fanúšikov narastať. To spôsobí, že Váš obsah bude dostupný väčšiemu počtu potenciálnych zákazníkov, zvýši sa návštevnosť vašej stránky a v konečnom dôsledku sa zvýši efektivita vašej SEO stratégie.
V jednote je sila
Menej všímavým marketérom by sa mohlo zdať, že uvedené marketingové stratégie medzi sebou nijak nesúvisia. To je však mylná predstava.
Majte na pamäti, že všetky vyššie uvedené postupy sú omnoho efektívnejšie, keď ich zapojíte do vašej marketingovej kampane súčasne.
Považujte ich za viacero strán tej istej mince, či rôzne súčiastky jedného stroja.
Keď medzi nimi nájdete ideálnu rovnováhu, vytvoríte dlhodobo udržateľný spôsob, ktorým budete vedieť neustále získavať nových potenciálnych zákazníkov.
Zdroj: HyperWeb, ProBlogger