Z Facebooku už nebudete musieť odísť. Nikdy
Používateľ Facebooku rovná sa potenciálny zákazník.
Pretože tie tenisky, čo sa vám zobrazili vo Facebook reklame sa vám celkom páčia. Ale vám sa nechce priveľa klikať. Prechádzať na web predajcu, vkladať do košíka, vypĺňať všetky potrebné údaje, vyberať spôsob platby, kartu z peňaženky a čakať na mail s informáciou, že vaša objednávka bola spracovaná. A pritom je to také jednoduché.
Ako potenciálny zákazník to možno odložíte na neskôr. Ako predajca ste možno prišli o zrealizovaný obchod.
Ale čo ak ste nákup uskutočnili, tenisky objednali, ale teraz rozmýšľate, že by ste ich chceli aj v červenej? Budete telefonovať? Napíšete mail? Zopakujete si to celé ešte raz? Asi ich v tej červenej nechcete.
Žijeme rýchly život a aj tie rýchle veci chceme robiť ešte rýchlejšie. Facebook to vie.
Rozhodol sa vyplniť „dieru“ medzi zobrazovaním reklamy produktu a realizáciou nákupu. Proces zrýchliť a zákazníkov udržať na svojej stránke. Aj počas nákupu tovaru tretej strany.
1. Facebook ako e-shop?
V júli minulého roku Facebook ohlásil testovanie tlačidla „Kúpiť“. Možnosť pridať do svojich reklamných príspevkov nákupný call-to-action button dostalo niekoľko malých a stredných podnikateľov v Spojených štátoch.
Buy button by mal používateľom Facebooku poskytnúť možnosť pre uskutočnenie a dokončenie nákupu priamo na sociálnej sieti. Nikto sa rád nepreklikáva a na Facebooku sú dnes takmer všetci. Táto funkcia by mala zjednodušiť nákupný proces, zvýšiť predaj a zatraktívniť tak reklamné prostredie Facebooku pre obchodníkov.
2. Pútavejšie reklamy
3 až 5 horizontálne umiestnených obrázkov v jednom príspevku. Reklama niekoľkých produktov v jednej kampani. Na všetkých typoch zariadení. Vo februári prišla najväčšia sociálna sieť s Product Ads. S novým formátom reklamy, ktorý obchodníkom dovoľuje nahrať celý katalóg produktov a vybrať položky, ktoré sa budú potenciálnym zákazníkom zobrazovať vďaka dobre zacielenej reklamnej kampani. Na Facebooku. Takto lákavo.
Predstavte si túto vizuálne zaujímavú kampaň doplnenú o možnosť nakúpiť. Hneď.
3. Posielajte peniaze cez Messenger
Facebook odhalil niekoľko noviniek týkajúcich sa jeho samostatne fungujúcej platformy, Messengera. Jednou z nich je posielanie peňazí cez chat. Toto bude možné zatiaľ iba v US a bude to fungovať takto. Vyberiete symbol „$“, napíšete sumu (napr. 20) a potvrdíte. Vášmu priateľovi pribudne na účet 20 dolárov, dlh je vyrovnaný a poplatky za transakciu? Žiadne.
Posielaniu peňazí cez Messenger predchádza prepojenie účtu na sociálnej sieti s vašou platobnou kartou. Všetky transakcie sú chránené používaním PIN kódu a história finančných pohybov? Uložená.
4. Platobné údaje jedným kliknutím
Prostredníctvom funkcie Autofill nemusíte vypisovať všetky platobné informácie zakaždým, keď si to nákup v rámci mobilnej aplikácie vyžaduje. Kliknite na modrú FB ikonku Autofill Your Info a ušetrite sa klikania navyše vďaka automatickému načítaniu týchto údajov z vášho Facebook účtu. Facebook tvrdí, že o bezpečnosť sa obávať nemusíte.
5. Messenger pre biznis
Túto 600 miliónovú (čo sa týka počtu užívateľov) platformu pre chatovanie s priateľmi posúva Facebook ešte ďalej. Oznámil tak prostredníctvom noviniek na konferencii F8. Do Messengera bude možné integrovať aplikácie, ktoré umožnia spestrenie konverzácie napr. animovanými gifkami či zvukovými správami.
Ale čo je oveľa zaujímavejšie, Facebook odhalil svoj plán vstupu Messengera do nákupného procesu. Stane sa tak komunikačným nástrojom zákazníka s predávajúcim. Rozhodli ste sa rýchlo zmeniť vašu online objednávku tenisiek (doobjednanie tých červených) alebo chcete byť informovaný o stave jej expedovania? Komunikujte so zamestnancami e-shopu cez Messenger. Praktickejšie ako výmena emailov, čo poviete?
Sme GoUP – reklama na internete. A vidíme aj do Facebook reklamy. Potrebujete zviditeľniť svoju Facebook stránku? Nech sa páči.
Zdroje: techcrunch.com, tyinternety,cz, mojandroid.sk, recode.net