Začnite používať LinkedIn – v korona kríze je to to najlepšie, čo môžete urobiť
Veľa predovšetkým malých podnikateľov v súčasnej situácii okolo Covid-19 prišlo o svojich zákazníkov a my vám prinášame tipy, ako využiť svoj LinkedIn profil, aby ste získali nových obchodných partnerov.
Ako použiť LinkedIn na získanie brand-efektu
1. Rozvíjajte svoju sieť. Denne by ste mali rozoslať 30 až 40 personalizovaných pozvánok. Používateľovi, ktorého takto pozývate medzi svoje kontakty, jasne ozrejmite, prečo sa s ním chcete spojiť. Môžete postupovať podľa nasledujúceho príkladu:
Vážený/á [krstné meno]
Prostredníctvom našich spoločných kontaktov som sa dostal k vášmu profilu. Vždy považujem za skvelé spoznať ďalších odborníkov s podobnými záujmami, s ktorými by som si mohol vymieňať nápady a zdieľať príležitosti.
S pozdravom,
Ján
2. Keď niekto prijme vašu pozvánku, odpovedajte mu v osobnom štýle a každému novému kontaktu poskytnite konkrétnu hodnotu. Napríklad nasledovne:
Ahoj, [krstné meno]
Ďakujem, že ste sa tu so mnou spojili. Práve som čítal tento úžasný článok o tom, ako zvyšovať kvalitu siete kontaktov na LinkedIn a napadlo mi, že by vás tiež mohol zaujímať:
https://www.linkedin.com/….
S pozdravom,
Ján
3. Uverejňujte príspevky do skupín na LinkedIn. Niektoré z nich majú až 200 000 členov, čo je s veľkou pravdepodobnosťou omnoho viac ako ktorýkoľvek mailing list či zoznam potenciálnych zákazníkov, ktorým disponujete.
4. Rozosielajte súkromné správy. Vhodnou stratégiou budovania siete na platforme LinkedIn je rozosielať súkromné správy všetkým vašim kontaktom počas vopred stanoveného časového obdobia. Vaši klienti a potenciálni klienti budú určite reagovať na správu, ktorú dostanú do svojej súkromnej schránky.
5. Dodržiavajte princípy dobrého marketingu:
- Nezaplavujte cieľové e-mailové adresy spamom
- Vyhľadajte tých správnych ľudí, ktorých chcete kontaktovať
- Na LinkedIn komunikujte „jeden na jedného“
- Ak sa vám neozýva osoba, ktorú ste kontaktovali, pokračujte vo svojej snahe s ďalšími užívateľmi
6. Využite funkciu Sales Navigator, ktorá podnikateľom poskytuje hodnotné možnosti nadväzovania nových kontaktov a odporúčania pre získavanie potenciálnych zákazníkov.
7. Preukážte skutočný záujem o nový kontakt tým, že budete zhromažďovať a analyzovať informácie, ktoré vám pomôžu pochopiť potreby a problémy, ktorým daný užívateľ čelí. Keď sa budete snažiť porozumieť trhovým podmienkam, ktoré cieľovú osobu ovplyvňujú, dokážete jej, že vám záleží na jej blahobyte.
8. Zlepšite svoju reputáciu. Vybudujte si povesť kľúčového hráča vo vašom sektore podnikania, zdieľajte hodnotné informácie a relevantný obsah pre zvýšenie atraktivity vášho marketingu.
Ak už nič iné, pripravíte sa na lepšie časy
Možno sa k vám zákazníci okamžite nepohrnú, ale urobíte si renomé na lepšie časy.
Zdroj: Quora, Medium