-->

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #2

Libor Toporcer 23.05.2017 3 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete,Web a analytika
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #2

V predchádzajúcej časti článku o Google tag manager-i sme sa zoznámili s jeho funkciou. Ďalej sme si ujasnili ako ho začať používať a spomenuli sme aj čo je to vstupný bod.

Spúšťače

Druhým krokom pri nastavení značky je už spomínaný spúšťač. Jeho funkciou je zachytiť a odoslať informáciu zakaždým, keď sa zapnú vami nadefinované premenné.

Najzákladnejším a najpoužívanejším spúšťačom je url adresa stránky pomocou, ktorej dokážete zachytiť veľa informácií.

Príklady kedy spúšťač je url adresa:

  1. všetky stránky pre nastavenie merania Google analytics

Pre kompletné dáta vo vašom Google analytics je potrebné nastaviť meranie všetkých stránok vašej webovej stránky aby ste v rozhraní Google analytics dokázali hodnotiť 100% dát.

V takomto prípade vašim spúšťačom budú všetky stránky, ktoré sa zaznamenajú na vašej doméne.

  1. nastavenie konverzie na ďakovnú stránku

Viete, že ak užívateľ na vašom e-shope uskutoční objednávku tak sa mu zobrazí ďakovná stránka, ktorá môže vyzerať napríklad takto: www.mojeshop.sk/order_succesfull

V takomto prípade vašim spúšťačom url adresa, ktorá sa zhoduje s:‘/order_succesfull

Ďalšími, už menej známymi, no stále dosť dôležitými spúšťačmi môžu byť napríklad:

  • kliknutia,
  • udalostí,
  • odoslanie formuláru,
  • DOM ready

Dobrý príklad ako môžete využiť spúšťač ‚kliknutia‚. Predstavte si, že máte e-shop a existujú dve tlačidlá ako si užívateľ môže pridať produkt do košíka. Pomocou spúšťaču ‚kliknutia‚ je možné nastaviť meranie, na ktoré tlačidlo sa koľkokrát kliklo. Nebolo by super vedieť, na ktoré tlačidlo používatelia viac klikajú?

Využitie spúšťačov
Využitie spúšťačov

Spúšťač ‚udalosť‚ vám pomôže merať počet odoslaných formulárov na vašej webovej stránke.

Pre nastavenie týchto spúšťačov je potrebné ovládať Google tag manager trochu viac.

Tieto funkcie si podrobne rozoberieme v ďalšom našom článku.

Značky

Posledným krokom funkčnosti nástroja je nastavenie značky. Pre každú značku nastavujete spúšťač, ktorý obsahuje predpis premenných. A týmto zabezpečíte prenos informácií od ich spustenia na stránke až po výstupný bod čo predstavuje značka.

Pre každú značku nastavujete spúšťač, ktorý obsahuje predpis premenných.
Pre každú značku nastavujete spúšťač, ktorý obsahuje predpis premenných.

Google tag manager obsahuje preddefinované šablóny značiek pre:

  • Google analytics značky,
  • Google konverznú značku,
  • Google remarketingovú značku,
  • DoubleClick značky,
  • Google Optimize značky
  • Google Surveys Website Satisfaction značku

Všetky ostatné značky je potrebné nahraváť prostredníctvom vlastného HTML kódu.

A na záver je dôležité povedať si aké sú výhody tohto super nástroju?

Najväčšou výhodou nástroju je nezávislosť PPC-čkára alebo osoby, ktorá spravuje značky a potrebuje si nastaviť akékoľvek meranie na webovej stránke. Predstavte si aké veľké množstvo nástrojov sa dá použiť pre sledovanie aktivít na webovej stránke. Bez Google tag manager-a všetky tieto kódy by musel implementovať programátor po jednom do webovej stránky.

Ďalšou výhodou je pri väčšom množstve dát prehľadnosť značiek, ktoré sú na webovej stránke nasadené. Platí pravidlo, že implementovať značku je jednoduché, no odstrániť túto značku je ťažšie. Veď to poznáte, nie je čas alebo sa na to jednoducho zabudne.

Má tento nástroj aj nejaké nevýhody, prípadne problémy pri správe?

Áno, aj tento nástroj má svoje nevýhody.

Bohužiaľ nástroj nezabezpečuje vždy 100% zaznamenanie všetkých dát. Môže sa stáť, že určité percento informácií sa nástrojom nezachytí.

Ďalšou nevýhodou je, že nie vždy viete nastaviť premenné tak aby ste informáciu zachytili a v takomto momente potrebujete pomoc od programátora, ktorý musí zmenou zdrojového kódu zabezpečiť aby ste dokázali zachytiť informáciu.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.