Životný cyklus online kampane pre e-shop
Ako onlajnová agentúra, ktorá vytvorila a úspešne aplikovala stratégie pre množstvo e-shopov môžeme povedať, že neexistuje jednotný vzorec pre trvalý úspech v maloobchode, keďže požiadavky a okolnosti každej značky sú jedinečné. Existujú typické vzorce a fázy, ktorými prechádzajú online podniky a ktoré tvoria životný cyklus elektronického obchodu.
Tri typické fázy životného cyklu podnikania v elektronickom obchode
Tieto fázy sú najbežnejšími fázami rastu životného cyklu obchodných spoločností v elektronickom obchode:
- Fáza – Nábeh a rýchly rast
- Fáza – Udržateľnosť
- Fáza – Obnovený rast zavedením nových zmien (nové platformy, funkcie, zdroje / ľudia alebo stratégie)
Zjednodušene povedané, pri spustení kampaní je tu strmý skok vpred, nasleduje odpočinok pred ďalším rastom vpred, ktorý treba posilniť novými zmenami. Toto je základný vzorec rastu v elektronickom obchode, rýchlo rastie a potom ustupuje (odpočíva).
Fáza 1: Spustenie a rýchly rast
Väčšina podnikov elektronického obchodu prechádza počiatočným obdobím rýchleho a v niektorých prípadoch neočakávaného rastu. Zvyčajne to súvisí skôr s popularitou produktu, ktorý predávajú alebo s požiadavkou trhu, a nie s implementáciou platforiem elektronického obchodu. Je dôležité, aby vaša firma zostala svižná a rýchlo reagovala na zmeny.
Značky dosahujú často rýchle účinky v tejto prvej fáze predtým, ako sa rast spomalí a progres sa zastaví. To znamená, že podniky prechádzajú do druhej etapy životného cyklu elektronického obchodu, ktorá predstavuje fázu udržateľnosti.
Fáza 2: Udržateľnosť
Zistili sme, že mnoho firiem, ktoré sa dostanú do tejto druhej fázy životného cyklu elektronického obchodu, má tendenciu panikáriť a hľadať riešenia problémov, ktoré sa vyskytnú rýchlo. Musíte pochopiť, že je prirodzené, že po skorom zvýšení dôjde k vyrovnaniu rastu. Akonáhle vaša firma získa trakciu, povedomie o značke a počiatočný impulz, je čas zamyslieť sa nad vašim pokrokom, analyzovať svoje údaje a získať kľúčové informácie o tom, aby sa na vašom webe elektronického obchodovania a vo vašom marketingu mohli merať strategické zmeny.
Je dôležité, aby majitelia firiem vyčlenili dostatok času a zdrojov na analýzu, aby boli systematicky a strategicky vypracované, a to najlepším spôsobom. Ďalej je potrebné určiť ďalšie kroky, ako sa presunúť do tretej fázy a začať dosahovať obnovený rast.
Fáza 3: Obnovený rast
V tejto tretej fázy životného cyklu elektronického obchodu by pokusy o oživenie dynamiky a rastu vašej spoločnosti mali byť vždy strategické. Podľa našich skúseností si obnovenie rastu predaja môže vyžadovať iba zosúladenie vašich obchodných cieľov so zmenami zákazníckych trendov, udržiavanie aktuálnosti s novými technológiami a stratégiami kanálov.
Na optimalizáciu procesov a zlepšenie zákazníckych skúseností je potrebná analýza doterajších výsledkov. Týmto sa ďalej bude riadiť a odvíjať vaša stratégia.
Zhrnutie
Zoznámenie sa s týmito kľúčovými fázami životného cyklu elektronického obchodu vám pomôže predstaviť si rast vašej značky ako cyklický proces, identifikovať kritické otázky, ktoré treba položiť v každej fáze a pochopiť, prečo je agilný prístup k stratégii elektronického obchodu tak dôležitý pre trvalý úspech.
Tento proces a kampane pre váš elektronický obchod sa zameriavajú na pravidelné prehodnocovanie a obnovovanie vašej stratégie elektronického obchodu tak, aby sa dosiahli dlhodobé výsledky.