Prejsť na obsah
15. februára 2021 3 min čitanie

Čo je to Clubhouse? A ako získať pozvánku do aplikácie, ktorú používa aj Elon Musk?

Možno ste už o Clubhouse počuli, ale je nepravdepodobné, že ste sa stali aj členom Clubhouse.

Čo je to Clubhouse a prečo sa o tom všade hovorí?

Clubhouse je aplikácia sociálnej siete založená na audiochate. Používatelia si môžu vypočuť live rozhovory a diskusie medzi zaujímavými ľudmi na rôzne témy. Je to zmes talkback rádia, konferenčného hovoru, houseparty…Je to ako naladiť si podcast, ale s tým rodzielom, že vypočuť si ho môžete iba live. Ak to však nestihnete, záznam z neho nikde nenájdete.

Logo aplikácie Clubhouse

Aby ste mohli využívať Clubhouse, musíte mať pozvánku. Nemôžete si aplikáciu jednoducho stiahnuť a vytvoriť si hneď účet. Dôležitou informáciou je aj to, že zatiaľ je Clubhouse dostupný len pre používateľov, ktorí vlastnia Iphone.  
Vývojári už ale pracujú aj na aplikácií pre android, ktorá by sa už čoskoro mala objaviť v Google Play.

Keď sa pripojíte, vyberáte si témy, ktoré vás najviac zaujímajú, napríklad technológie, knihy, podnikanie, zdravie alebo šport. Čím viac informácií dáte aplikácii o svojich záujmoch, tým viac konverzačných miestností a jednotlivcov vám Clubhouse odporučí.

Ako získať pozvánku do Clubhouse ?

Ak sa chcete pripojiť do Clubhouse, musí vám poslať pozvánku už existujúci používateľ zo svojej aplikácie. Ak budete pozvaní, na vaše telefónne číslo vám príde odkaz, ktorý vás nasmeruje na stránku registrácie v aplikácii.

Existujúci používatelia však nemôžu poslať pozvánku každému svojmu známemu, ktorý sa chce pripojiť. Zo začiatku majú k dispozícií iba dve voľné pozvánky.

Čo má Elon Musk spoločné s Clubhouse?

Clubhouse funguje už od marca 2020, kedy ju spustili podnikatelia zo Silicon Valley, Paul Davidson a Rohan Seth. V máji 2020 bolo na Clubhouse len 1 500 používateľov, no jeho hodnota bola 100 miliónov dolárov.

Až minulý týždeň Clubhouse prepukol, keď Elon Musk hostil audio chat s výkonným riaditeľom Robinhood, Vladom Tenevom. Udalosť maximalizovala limity konverzačnej miestnosti aplikácie a bola vysielaná naživo na YouTube. Pomohlo to spoločnosti Clubhouse dostať sa na prvé miesto v rebríčku startupov a vyvolalo to boj o pozvnánky. K 1. februáru 2021 má Clubhouse 2 milióny používateľov.

Prevádzkovatelia Clubhouse oznámili pripravované nové funkcie, ako sú prepitné, vstupenky, alebo predplatné, ktoré majú tvorcom priamo platiť za aplikáciu.

Prečo bol Clubhouse v Číne tak populárny ?

Hodnota aplikácie presahuje jej exkluzivitu.

Napriek cenzúre a vládnej kontrole sa spoločnosti Clubhouse na rodziel od Facebooku a Instagramu podarilo niekoľko mesiacov lietať pod radarom čínskeho firewallu. V posledných týždnoch sa stal Clubhouse v Číne veľmi populárny práve tým, že používatelia mali pre nich nezvyčajnú možnosť slobodne sa prejaviť a zapojiť sa do diskusií o témach, ktoré sú zvyčajne blokované na pevnine, vrátane Xinjiangu, Hong Kongu a Taiwanu.

Od 8. februára 2021 je však Clubhouse v číne zablokovaný.

Vyhľadávanie


Socializujeme sa

Ďalšie články

30. októbra 2023 8 min čitanie
Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy
Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročn...
Čítať článok
11. mája 2023 5 min čitanie
Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023
Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe a...
Čítať článok
3. decembra 2020 5 min čitanie
Kedy je najlepší čas postovať na Instagrame v roku 2021?
Máte na svojom instagrame zaujímavý obsah, ale reakcie naň vám nestúpajú ako by ste si predstavovali? Možno je problém len v tom, že príspevky publikujete v nes...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more