Prejsť na obsah
13. februára 2015 3 min čitanie

Facebook zavádza „Skóre Relevancie“

Facebook  reklama zavádza nový element.

 

Tak ako Skóre Kvality v Google Adwords, aj Facebookovské Skóre Relevancie má vyjadrovať ako dobrá je vaša reklama na Facebooku na stupnici od 1 do 10 (10 je najviac). Google pri počítaní Skóre Kvality berie do úvahy tri veci:

Očakávanú mieru prekliku (CTR)

Relevanciu reklám ku kľúčovým slovám

Ako sa ľudia správajú po kliknutí na reklamu

Facebook toto zdanlivo zjednodušuje, pretože berie berie do úvahy „iba“ to, či  ľudia na reklamu reagujú pozitívne alebo negatívne. To však zahŕňa pozretie videa, konverzie, celkom určite aj kliknutia na reklamu a Likes, zdieľania spolu s hláseniami nevhodnosti reklamy ako negatívnym parametrom. Toto všetko navyše Facebook odhadne ešte skôr ako reklamu spustíte. Aktualizácia potom prebieha na základe reálneho správania používateľov.

Relevance Score od Facebooku

Prečo je Skóre Relevancie dôležité

Pretože zníži alebo zvýši cenu zásahu: Presne ako u Google, aj Skóre Relevancie ovplyvní koľko ľudí dokážete zasiahnuť za rovnakú cenu, resp. koľko vás to celé bude stáť. Otázne však je, ako veľmi. Facebook sa k tomuto bližšie nevyjadril, ale vzhľadom na snahy sprehľadniť News Feed svojich používateľov počítame s tým, že Skóre Relevancie bude silným parametrom.

Môžeme otestovať kvalitu reklamy ešte pred jej spustením: Diskutabilná funkcia. Mali by sme vychádzať z toho, že Facebook odhadne ako budú ľudia reagovať. Dobre, má silné údaje na to, aby dokázal nejaký odhad urobiť, ale tak ako sme to v Adwords videli už milionkrát – neuveríme, kým kampaň nebeží.

Vyhodnotíme kampane, ktoré už bežia: Skóre Relevancie výborne oddelí kvalitné reklamy od nekvalitných. Facebook síce sám poznamemal, že ak nám reklama dobre konvertuje, na Skóre Relevancie nezáleží, avšak dá nám to predstavu o tom, či by sme nemohli náhodou konvertovať ešte lepšie!

 

A ako to bolo doteraz?

Skóre Relevancie Facebook uvádza ako novinku. Vidíme to ako novinku v tom smere, že tento údaj priamo zobrazí svojim inzerentom. Už roky však Facebook algoritmus využíva akési skryté mechanizmy na vyhodnocovanie reklám na základe ktorého určuje ich zásah, resp. cenu za zásah. Teraz do dali do prehľadnej a hlavne verejnej formy, za čo tlieskame!

Ďalšie články

30. októbra 2023 8 min čitanie
Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy
Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročn...
Čítať článok
11. mája 2023 5 min čitanie
Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023
Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe a...
Čítať článok
15. februára 2021 3 min čitanie
Čo je to Clubhouse? A ako získať pozvánku do aplikácie, ktorú používa aj Elon Musk?
Možno ste už o Clubhouse počuli, ale je nepravdepodobné, že ste sa stali aj členom Clubhouse. Čo je to Clubhouse a prečo sa o tom všade hovorí? Clubhouse je apl...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more