Prejsť na obsah
22. mája 2015 3 min čitanie

Google má o 136% väčšie príjmy ako Walt Disney

O gigantizme Google vieme všetci

 

Googlim, googliš, googlime

Denne. Toto slovo prirodzene zapadlo do nášho slovníka. Osobný email na Gmaili, zoznam obľúbených videí na YouTube, na adresy Google Maps, aplikácie z Google Play, pre time management Google Calendar. Google je aj mobilný operátor a zmena algoritmu, ktorý má v mobilnom vyhľadávaní znevýhodniť webové stránky, ktoré nie sú mobile friendly, dostala apokalyptický názov Mobilgeddon. Pretože na pozícii vášho webu záleží.

Spoločnosť Google je najväčším vlastníkom médií na svete. Na tom nie je nič prekvapivé, ale pozrime sa na čísla, ktoré prináša agentúra ZenithOptimedia, jeden zo svetových lídrov v oblasti služieb mediálnych agentúr, vo svojej správe Top Thirty Global Media Owners 2015.

Rebríček 30 najväčších mediálnych spoločností na svete je zostavený podľa odhadovaných príjmov z médií. Spoločnosť ZenithOptimedia tento príjem definuje ako celkový príjem z obchodných činností, ktoré podporujú reklamu (TV vysielanie, vydávanie novín, internetové vyhľadávanie, sociálne médiá,…) a ďalšie príjmy vytvorené týmito obchodnými činnosťami.

 

Google posilňuje svoje prvenstvo 

Google je o 136% väčší ako Walt Disney Company – druhý najväčší vlastník médií na svete, pričom minulý rok bol náskok Google 115%. Ani druhý Disney a tretí Comcast (najväčší poskytovateľ internetu a káblovej televízie v USA) dohromady, neprevyšujú príjmy internetového giganta Google.

 

Facebook je najrýchlejší

Príjmy Facebooku z médií narástli oproti minulému roku o 63%. Spomedzi všetkých 30 mediálnych spoločností, tak najväčšia sociálna sieť na svete rastie najrýchlejšie. Prechod z desktopu na mobilné zariadenia, neustále zdokonaľovanie Facebooku v mobile, pútavejšie reklamy, posielanie peňazí či videohovory cez Messenger – Facebook si nás chce udržať za každú cenu. Darí sa mu to. Je 10. najväčším vlastníkom médií na svete.

 

Čínsky vyhľadávač

Druhou najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou je Baidu – „čínsky Google“ – ktorý oproti minulému roku narástol o 43%. Z hľadiska odhadovaného príjmu z médií sa umiestnil na 14. mieste a porazil tak osemnásty Yahoo! a dvadsiatyprvý Microsoft. Na jeho raste sa podpísal rýchly rozvoj čínskeho reklamného trhu a vylepšená technológia vyhľadávania.

google-baidu

 

Google, Facebook, Baidu, Yahoo!, Microsoft

5 spoločností z rebríčka 30. najväčších vlastníkov médií na svete, ktoré vlastnia výhradne digitálne médiá

 

Spoločný príjem z médií vo výške 71 miliárd USD

 

68% z celosvetových výdajov na digitálnu reklamu

 

Top Thirty Global Media Owners 2015

google-najvacsie-medialne-spolocnosti

 

Chcete, aby si vás ľudia vygooglili? GoUPnite si vašu reklamu.

 

Zdroje: zenithoptimedia.com

 

 

Vyhľadávanie


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more