Kľúčom k úspešnému podnikaniu je dosiahnuť, aby sa o vašej spoločnosti dozvedeli tí správni ľudia. Tento cieľ najefektívnejšie dosiahnete pomocou metódy optimalizácie pre vyhľadávače, teda SEO. Užívatelia internetu každý deň realizujú viac než 6 miliárd vyhľadávaní a takýmto spôsobom sa dostávajú k nákupnému cyklu omnoho bližšie, ako zákazníci, ktorí sa o vašej spoločnosti dozvedia inými cestami.
Je však potrebné priznať, že nie všetky SEO kampane sú rovné. Niektorí marketéri zaznamenávajú vďaka svojej kampani vysoký počet organicky získaných návštevníkov a darí sa im realizovať úspešné predaje svojich produktov. Iní sa však stretávajú iba s frustrujúcimi negatívnymi výsledkami a SEO marketing im pripadá ako strata času a investícií.
Ak sa plne sústredíte na získavanie nových návštevníkov prostredníctvom organickej optimalizácie pre vyhľadávače, no napriek tomu nezaznamenávate žiadne hmatateľné výsledky svojej práce, je možné, že
nevedome podkopávate úspešnosť vlastnej SEO marketingovej kampane.
V takom prípade by ste mali analyzovať oblasti vo vašom marketingu, ktoré môžu spôsobovať, že celá vaša snaha je v konečnom dôsledku neefektívna. V rámci vašej SEO stratégie nefunguje všetko ako má? Možno ju nevedome sabotujete práve vy sami.
Zamyslite sa nad nasledujúcimi 4 bodmi a pravdivo sa zamyslite nad skutočnosťou, či sa netýkajú práve vás.
1. Neanalyzujete správne metriky
Metriky majú v rámci SEO marketingu svoju nenahraditeľnú úlohu.
Údaje a štatistické dáta získané meraním vhodných metrík vás informujú o tom, ktoré komponenty vašej marketingovej stratégie potrebujete zmeniť či prispôsobiť. Takýmto spôsobom budete tiež schopní porovnať, ako sa darí vašej marketingovej kampani v porovnaní s vašimi očakávaniami. Musíte sa však zamerať na tie správne metriky.
Mnoho marketérov ešte aj v súčasnosti venuje pozornosť veľmi diskutabilným metrikám ako napríklad ranking webstránky či počet jej návštev. Prirodzene, aj tieto údaje sú relatívne hodnotné a dokážete na základe nich posúdiť, nakoľko sa vaša kampaň uberá tým správnym smerom. Na druhej strane by ste si však mali uvedomiť, že nie všetky metriky sa nevyhnutne odrazia na zvyšovaní objemu vašich predajov a tržieb.
Namiesto toho by ste sa mali zamerať na hmatateľné metriky, medzi ktoré patrí optimalizácia miery konverzie (CRO), celková návštevnosť a metriky zamerané na to, v ktorej časti vašej stránky trávia návštevníci najviac času. Tieto štatistiky vám pomôžu získať informácie o tom, aké kroky môžete vykonať za cieľom zvyšovania počtu potenciálnych zákazníkov a uzatvárania obchodov.
Keď sa napríklad dozviete, že na vašej stránke sa objavilo 1 000 nových návštevníkov, nemáte možnosť využiť tento údaj na dosiahnutie svojho cieľa. Ak však zistíte, prostredníctvom, ktorých kľúčových slov boli odkázaní na váš web a aké akcie na ňom vykonali predtým, ako ho opustili, môžete tomu prispôsobiť svoju budúcu stratégiu.
2. Váš obsah návštevníkov odrádza
Viacerí odborníci sa zhodli na tom, že ani vytváranie prvotriedneho obsahu často nestačí na vybudovanie úspešnej SEO kampane. Kvalitný obsah je však aj napriek tomu základným kameňom vašej SEO stratégie, jednoducho preto, že vaši návštevníci hľadajú na internete hodnotné informácie.
Práve z toho dôvodu by ste nemali uverejňovať obsah iba preto, aby ste zaplnili voľný priestor na vašej stránke. Namiesto toho sa snažte uverejňovať materiál, ktorý má potenciál skutočne obohatiť všetkých návštevníkov. Je pomerne náročné exaktne charakterizovať princípy a zásady vysoko kvalitného obsahu. Je však skutočnosťou, že poprední tvorcovia obsahu zaznamenávajú obzvlášť úspešný rast svojich podnikov.
Keď sa budete najbližšie zamýšľať nad tým, prečo sa vašej SEO kampani nedarí podľa vašich očakávaní, skúste sa bližšie prizrieť kvalite vášho obsahového marketingu.
3. Spoliehate sa na neaktuálne SEO taktiky
Nemali by ste sa donekonečna zameriavať na kvalitu a rating vašich kľúčových slov. Namiesto toho si ako prioritu určite vytváranie obsahu, ktorým reálne odmeníte vašich návštevníkov za ich čas strávený vyhľadávaním. Rozsiahla sieť spätných odkazov a vysoký rating kľúčových slov už dávno nie sú základom úspešnej SEO kampane.
Spoločnosť Google vybavila svoje rankingové algoritmy umelou inteligenciou, preto už nemá zmysel snažiť sa nejakým spôsobom obohrať systém.
Výborné výsledky v rámci internetového vyhľadávania dosiahnete jedine vynikajúcim obsahom.
Webstránky, ktoré nevenujú pozornosť tomuto faktoru, budú mať problém umiestniť sa na prvých stránkach výsledkov vyhľadávania. A nebude záležať na tom, koľko spätných odkazov na ne smeruje.
4. Cieľové publikum nie je vašou prioritou
Je pomerne jednoduché prekonať väčšinu nástrah SEO marketingu. Stačí, ak sa v plnej miere zameriate na svoje cieľové publikum. Jeff Bickley, ktorý je generálnym riaditeľom marketingovej spoločnosti Brown Box Branding, uviedol, že by ste mali zasvätiť až 30% svojho úsilia v rámci SEO spoznávaniu a porozumeniu vášho publika.
Možno sa vám to zdá priveľa, ale v tomto smere neexistujú žiadne skratky. Bickley poznamenal: „Realizovanie ankiet a prieskum demografických vlastností vášho publika by sa nemalo obmedzovať výhradne na marketing na sociálnych sieťach. Ak chcú marketéri vybudovať úspešnú SEO kampaň, jednou z mnohých taktík musí byť skúmanie potrieb ich cieľového publika. Táto snaha by mala predstavovať základy, na ktorých bude možné stavať zvyšok marketingovej kampane.“
Keď sa naučíte zameriavať svoj obsah na konkrétne publikum, zaznamenáte omnoho väčší úspech v rámci výsledkov internetového vyhľadávania.
Zdroj: CaribMedia, MediaOne