Prejsť na obsah
11. januára 2017 3 min čitanie

Online reklama po sezóne

Vianoce – raj pre obchodníkov, peklo pre reklamné agentúry. V online prostredí to má špecifické dôvody – nastavenia kampane, ktorá po celý rok hladko bežala, zrazu kvôli niekoľkonásobne vyššej vyhľadávanosti neprinášajú želaný efekt.

Accounti dohadujú s klientmi optimálne navýšenie budgetu, PPC špecialisti trávia dni a noci žmýkaním účtov na maximum, aby si klient po vianočnom šialenstve mohol v pokoji užívať plody svojej práce. Po sezóne – či už po Vianociach, alebo v prípade napr. cestovných agentúr po lete – veľa klientov rozmýšľa nad dočasným pozastavením kampane. Naozaj by to však mali urobiť? Pozrime sa na pár argumentov, s ktorými sa stretávame.

 

Po sezóne nikto nekupuje

Je málo produktov a služieb, po ktorých je v určitom ročnom období nulový dopyt. Pokiaľ ostanete na prvej strane v Google, vašou výhodou je, že ostanete v hre na rozdiel od vašich konkurentov, ktorí kampane po sezóne prerušia. To vás dostane v Google na vyššie pozície, čím zaujmete aj zákazníkov, ktorí automaticky klikajú len na vrchné pozície. Navyše, vďaka zníženej vyhľadávanosti klesá cena za preklik. To môže dokonca spôsobiť, že pomer cena/výkon môže byť lepší, ako v sezóne.

 

Výsledky neboli také, ako som očakával a po sezóne to bude ešte horšie

S týmto variantom treba počítač už pri plánovaní sezónnej kampane. V každom prípade, odporúčame už od začiatku investovať časť prostriedkov do remarketingovej kampane. V prípade menej uspokojivého výsledku predaja tak postačí pozastaviť iba výkonovú časť kampane, a napríklad spustiť veľký výpredaj, ktorý spropagujete online medzi ľuďmi, ktorí už vašu stránku navštívili – oslovíte tých, ktorých váš produkt zaujal, ale odradila ich cena. Takto možno za podstatne nižšie náklady dosiahnuť slušný výsledok.

 

Zarobil som dosť, nepotrebujem ďalšiu reklamu

Gratulujeme. Možno sa budete čudovať, ale pri našej práci sa stretávame aj s takýmto prístupom. Toto je ten pravý čas na premýšľanie o budúcnosti. Možno práve teraz zažívate zlaté časy, ktoré však nemusia trvať večne. „Obdobiu sucha“ však môžete predísť tým, že zvýšite povedomie o svojej firme. V online prostredí to dosiahnete pomocou obsahovej siete. Bannery s miliónmi zobrazení propagujúce vašu firmu oslovia množstvo ľudí, ktorí možno v súčasnosti neuvažujú nad využitím vašich služieb. O nejaký čas však môže byť situácia iná. V slabších mesiacoch sa vám investícia do vašej značky bohato vyplatí.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more