Prejsť na obsah
27. mája 2016 3 min čitanie

Počúvajte, aby ste porozumeli. Nie, aby ste odpovedali

Včera som sa zúčastnil v poradí štvrtého tohtoročného workshopu v Google, tentoraz na tému „Coaching & Ako vytvoriť podmienky pre svoj tím aby dokázal realizovať svoj potenciál“. Neuveriteľne inšpiratívny event pod vedením kouča Didiera Shapiro.

Zopár postrehov, ktoré by si mal uvedomiť každý

Odznelo veľa zaujímavých vecí, ešte viac mi dali one-to-one cvičenia. Nebudem popisovať osem hodín nasávania informácii, ale vyberám vám základné body, ktoré sú pre mňa headlajnami dňa.

Väčšina ľudí vás nepočúva s úmyslom porozumieť, ale s úmyslom odpovedať

Toto je citát z obľúbenej knihy nášho PPC Wizarda Dalibora. Keď sa nad tým zamyslíte, určite zistíte, že vlastne presne toto isté robíte aj vy. A určite ste mali pocit, že to robia ľudia vo vašom okolí. Špeciálne mám tento pocit pri networkingu, kde sa občas stane, že vás niekto buď nepočúva alebo sa nevie dočkať svojej odpovede, prakticky bez ohľadu na to, čo hovoríte. Ale veľa sa dozviete.

Ľudí nemotivujte. Nedá sa to

Ľudia nemajú tlačidlo „Motivovať“. Na to aby sa sami motivovali, treba im vytvoriť motivujúce podnety – pracovné alebo osobné, podľa toho, čo chcete dosiahnuť.

Najťažšie 2 minúty počúvania

Aktívne počúvať je naozaj ťažké. Skúste si to. Spýtajte sa kolegu na jeho názor a skúste dve minúty počúvať. Potichu. Nereagujte, neprerušujte. Len ho počúvajte. A potom mu skúste zreprodukovať, čo ste z toho porozumeli. Počúvať niekoho tak, aby sme mu skutočne porozumeli vyžaduje plnú sústredenosť, pretože 90% prejavu je neverbálnych.

Ak sa chcete skutočne niečo dozvedieť, pýtajte sa otvorené otázky

Otvorená otázka je taká, na ktorú sa nedá odpovedať áno / nie. Takýto typ otázky dáva priestor na rozmýšlanie. Naopak uzavretou otázkou sa nepýtate na názor, pýtate si potvrdenie svojej domnienky.

Nepýtajte sa „prečo“. Pýtajte sa „ako“, „kto“, „kedy“

Prečo je útočná otázka. Ak nechcete manažovať, ale viesť, ak chcete prísť na koreň veci, pýtajte sa tak, aby na to kolega prišiel sám. Inak sa bude voči vašim otázkam brániť. Ak sa budete dookola pýtať „prečo“, nakoniec na to zrejme prídete, no nikoho nemotivujete.

Odložte ego. Ego riadi, vy chcete viesť

Naše ego bráni tomu aby sme robili všetky tieto super veci. Nechápte ma zle, riadiť niekedy skutočne musíte. Keď riadite, dospejete k výsledku svojim spôsobom. A váš spôsob je najlepší, takže o čo ide? O to, že váš spôsob je najlepší len pre vás. Keď vediete, možno zistíte, že sú aj iné spôsoby a efektívnejšie a možno dokonca aj lepšie. A možno ani nie, ale dostanete kolegu na svoju vlnu. Len musíte počúvať.

PS: Ospravedňujem sa za newspeak, ale čo by bol za motivačný článok bez newspeaku? Viete čo je to newspeak?

 

Obrázok: Designed by Freepik

Vyhľadávanie


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more