Prejsť na obsah
1. marca 2017 7 min čitanie

SEO je mŕtve, nech žije ContentSEO!

Riadne tendenčný názov, že? To ContentSEO som práve vymyslel. Asi by to mohlo byť aj Content-O. Prihlásim sa, keď sa z toho stane buzz-word. SEO ako ste ho robili pred rokmi dnes nefunguje. Dnes sa to robí inak. Stále sa to volá SEO, no jeho princíp leží v obsahu a jeho uveriteľnosti.

Takto SEO nerobte

Už ste počuli, aké strašne jednoduché to bolo pred 6 rokmi a že teraz to už nefunguje, ale stále sa stretávam s podobnými „ponukami“. Takže toto už určite viete, lebo zas také novinky to nie sú, ale pre istotu si to zhrňme:

Netlačte kľúčové slová všade

Keyword stuffing. Používajte kľúčové slová, skloňujte ich, rozprávajte o nich, ale nikdy nepíšte kvôli kľúčovým slovám. Píšte kvôli zákazníkom. Píšte tak, aby im to, čo píšete dávalo zmysel. A pritom prirodzene používajte kľúčové slová.

Nevymieňajte si spätné odkazy

„Odkazujte na nás, my budeme odkazovať na vás. Ale nie priamo, lebo sme chytrí optimalizátori, tak budeme odkazovať do trojuholníka.“ Google nie je hlúpy. Ak na vás bude odkazovať nesúvisiaci obsah, nič tým nezískate.

Smutny umelec zistil ze robi SEO zle

Nevkladajte sa do katalógov

Alebo dobre, vložte sa tam. Ak je to zadarmo. Neublížite si. Ani nič nezískate. Ak vám to niekto predáva, tak nevie čo robí.

Neoptimalizujte na pár „hlavných“ kľúčových slov

Ľudia, ktorí hľadajú „dovolenky“ majú k vášmu zákazníkovi ďaleko. Ale tí, čo hľadajú „dovolenky kuba last minute“ a tisíc ďalších variant, to sú vaši zákazníci.

Neoptimalizujte na pozíciu

Nebojujte o top pozíciu najkonkurenčnejšieho kľúčového slova. Zlepšenie z 3. na 2. pozíciu bude strašne náročné a efekt nebude ani zďaleka taký ako keď s rovnakým úsilím zoptimalizujete 10 slov z 15. pozície na šiestu.

Toto robte pre svoje SEO

Nasledujúce kroky sú prekvapivo jednoduché, priame, logické a 100% v súlade s tým, čo Google chce aby ste robili. A takto SEO robíme aj my.

Píšte obsah pre ľudí

V tomto vyjadrení sú rovno dve základné myšlienky novodobého SEO: obsahpre ľudí. Robte si svoj vlastný obsah, to je vaša najväčšia hodnota. Cez obsah predávate, informujete, vzdelávate, vychovávate a ste milovaní. Svoje myšlienky o svojich produktoch a službách, svoje postoje k riešeniu problémov, ktoré majú vaši zákazníci sa predsa točia okolo vašich kľúčových slov! Obsah je 80% celého vášho SEO snaženia. Ak máte dobrý obsah, zákazníci si vás nájdu. Doslova.

Šťastné dieťa robí SEo správne

Analyzujte a klasifikujte kľúčové slová

Nezáleží len na tom, čo sa hľadá, ale kto to hľadá, prečo to hľadá, kedy a kde to hľadá. Klasifikujte si to, čo si myslíte, že vaši zákazníci hľadajú a zístíte, že vaši zákazníci možno oveľa viac hľadajú riešenie, ktoré poskytuje váš produkt ako váš produkt samotný. Okrem toho vám klasifikačná analýza kľúčových slov odhalí, kto sú vlastne vaši zákazníci. Ale to je nadlho, o tom neskôr.

Optimalizujte na long-tail výrazy

Teda nejde vám len o pár kľúčových slov, ide vám o súbor desiatok a stoviek kľúčových slov, ktoré sa navzájom ovplyvńujú. Pretože nesledujete jednu pozíciu jedného kľučového slova a či je konkurencia nad vami alebo pod vami, ale sledujete ako sa vyvíjajú všetky relevantné výrazy a hlavne ako vám rastie návštevnosť! A tie long-taily ovplyvňujú aj tie základné výrazy, po ktorých najviac túžite.

Optimalizujte na výkon

Vašim cieľom je výkon, nie pozícia. Nezaujíma vás, či je váš konkurent pred vami na jednom kľúčovom slove, pokiaľ máte solídnu premávku zo všetkých ostatných. Pretože ľudia sú (čo sa týka vyhľadávania) tvoriví a viac kľúčových slov znamená viac návštevníkov a viac objednávok.

Teda tvorte obsah, ktorý pomôže vašim zákazníkom, nie (len) vašim produktom

Čiže riešte potreby svojich zákazníkov, nie prednosti vašich produktov. Nikto si nekupuje kosačku pretože sa mu páčia kosačky. Ale každý chce mať pokosený a krásny trávnik!

Písanie je to najlepšie, ale nie jediné

Písaný text sa Googlu najlepšie indexuje, to bezpochyby, ale video zanecháva oveľa hlbšiu emóciu. A nemusím pripomínať, že každý nákup je rozumom ospravedlnené emočné rozhodnutie.

Používajte sociálne siete

Volá sa to sociálne signály. A Google to má rád. Veľmi. Nechajte na seba odkazovať každú sieť, ktorú môžete. Aj tie, ktoré „u nás nikto nepoužíva“. Google ich používa. Samozrejme, ak sa zadarí a ide z nich aj návštevnosť, tak to je win-win.

Linky umiestňujte tam, kde to má zmysel

Hľadajte články, ktoré s vami súvisia. Komunikujte s ich tvorcami a skúste ich presvedčiť, že má zmysel na vás odkazovať. Toto vyžaduje mravenčiu ručnú prácu linkbuildera, no vypláca sa to.

Používajte influencerov

Toto priamo nadväzuje na predošlý bod. Blogeri, Vlogeri, YouTuberi, komukoľvek pošlite svoj produkt, nech si ho vyskúša a otestuje. A zhodnotí. Len ho v žiadnom prípade neobmedzujte v jeho použití. Aj toto je content. Nie je síce váš, no pre SEO má veľkú hodnotu.

Pozrite sa do kódu

Absolútne prvý krok každej SEO aktivity je skontrolovať OnPage faktory. Okrem toho, že máte meta tagy, používate há-jednotky, tak si preverte, či nemôžete niečo zlepšiť. Napríklad dať Google vedieť, že vaši zákazníci vás hodnotia piatimi hviezdičkami. Alebo že Google vie, že máte konkrétne produkty skladom. Takto:

Hviezdičky vo vyhľadávaní Google
Hviezdičky vo vyhľadávaní Google

Volá sa to schema.org. Nech váš programátor poštuduje. Toto sú hodnotenia na Facebooku, no dá sa to prepojiť priamo s webom

Nezabudnite na reklamu

Bohužiaľ, SEO nie je všemocné. Aj keď budete mať prvé pozície, pri najkonkurenčnejších slovách vás predbehnú 4 reklamy, ktoré sa ani netvária ako reklamy. Ak pokryjete všetkých, čo vaše produkty vyhľadávajú, je čas osloviť tých, čo sú v nákupnom lieviku vyššie – ešte nevedia, že vás potrebujú. Na toto je reklamná sieť s bannermi, YouTube s videom, remarketing s pripomienkou, že tá objednávka sa sama nedokončí.

 

Mimochodom: dajte si do Google: „reklama na google“. Viete kto je prvý? No predsa Google! A viete, kto je druhý? MY! Nikdy sme nerobili cielené SEO na tento výraz. Ale už roky robíme obsah, ktorý sa reklamy na Google týka.
Mimochodom 2: aj keď sme prvá agentúra na tento výraz, v skutočnosti sú pred nami 4 pozície platených reklám, ktoré má aj PPCčkar problém odlíšiť od neplatených výsledkov. Ešteže máme pokrytú aj tú reklamu.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

22. apríla 2024 2 min čitanie
Ako vytvoriť Google Search Console a udeliť prístup agentúre
Google Search Console je silný nástroj predovšetkým pre SEO. Sú v nej všetky dáta, ktoré Google o vašom webe sprístupňuje. Vlastníctvo vašej stránky musíte v Go...
Čítať článok
19. januára 2021 10 min čitanie
Čo sú to Rich Snippety a štrukturované dáta? Prečo ich používať?
Najprv si povieme, čo sú to Rich Snippety a potom si vysvetlíme, ako je ich možné na webovej stránke implementovať. Čo sú to Rich Snippety? Rich Snippety (tiež...
Čítať článok
25. novembra 2020 4 min čitanie
Koľko stojí SEO?
Chcete sa pustiť do optimalizácie pre vyhľadávače, ale neviete koľko vás to bude stáť? V nasledujúcich riadkoch si rozoberieme koľko SEO stojí, a čo všetko obná...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more