Prejsť na obsah
26. mája 2017 4 min čitanie

Tipy pre úspešný e-mailový marketing

E-mailový marketing môže byť silným nástrojom vášho podnikania. Vyžaduje si však premyslenú stratégiu.

Podľa prieskumov až 83% predajcov využíva pri prvom kontakte s potenciálnym zákazníkom e-mail. Tento spôsob môže byť časovo výhodný ako pri rozširovaní klientely, tak aj v styku so stálymi zákazníkmi. Aby ste však naplno využili silu e-mailu ako marketingovej stratégie, je potrebné pochopiť a optimalizovať svoju e-mailovú kampaň a tak sa „blysnúť“ v očiach budúcich klientov.

Tu je niekoľko dôležitých rád, na ktoré by ste mali pamätať pri rozbiehaní ďalšej e-mailovej kampane.

Dôležitý je deň doručenia 

Vhodný čas na odosielanie e-mailov závisí od vášho produktu či služby, zákazníckej základne a obsahu. Existuje však niekoľko všeobecných pravidiel, ktorými dokážete optimalizovať čas odosielania svojej reklamy zákazníkovi. Prieskum e-mailového poskytovateľa ukázal, že najviac sú čítané správy odoslané vo štvrtok. Druhými najúspešnejšími sú tie odoslané v utorok. S výnimkou reklám týkajúcich sa záujmov a rekreačných produktov, je víkend najmenej výhodným časom na zasielanie e-mailových marketingových kampaní.

Dôkladne svoju kampaň načasujte

Podľa údajov e-mailovej marketingovej služby MailChimp, obsah a povaha vašej kampane určujú aj najvýhodnejší čas doručenia pošty do klientovej schránky.

* E-maily s rekreačným obsahom dostávajú nadpriemerné reakcie, keď sú doručené cez víkend. Rovnako e-maily propagujúce predaj a voľnočasové aktivity.

* E-mailový marketing týkajúci sa voľného času dosahuje najlepšie výsledky pri doručení medzi 6:00 a 8:00; predajné ponuky sa stretávajú s najlepšou odpoveďou pri doručení do schránky medzi 8:00 a 9:00. Údaje teda dokazujú, že e-maily propagujúce služby priamo medzi podnikom a koncovým zákazníkom sú najčastejšie čítané pred začiatkom pracovnej doby klientov.

* E-mailový marketing zameraný na vládne a neziskové služby je najúspešnejší počas pracovných dní, medzi 8:00 a 11:00.

Dajte si záležať na predmete e-mailu

Predmet Vášho e-mailu slúži ako titulok, ktorý láka zákazníka aby si správu otvoril, prípadne rovno vymazal. Niektorí odborníci odporúčajú v predmete používať frázy, ktoré povzbudzujú k činnosti (použitím slov ako „ušetrite“, „naučte sa“, „získajte“ a „pozrite si“). Keď sa zbavíte podstatných mien a zámen, predmet bude stručný a pútavý: Povedzte adresátovi, čo e-mail ponúka a čo získa, keď ho otvorí.

Dbajte na potreby zákazníka

Kľúčom k úspechu e-mailového marketingu je každý e-mail zamerať na konkrétneho zákazníka. Začať môžete oslovením klienta menom. Ďalej mu však potrebujete posielať relevantné informácie a ponuky, ktoré zodpovedajú jeho záujmu. Je dobré orientovať sa históriou zákazníkovho vyhľadávania na Vašej stránke, predchádzajúcimi konverzáciami či predošlými nákupmi. Váš e-mail by sa mal sústrediť na uvedené body a používať jazyk druhej osoby (Ty, Tvoj, Vy, Váš), ktorý stavia zákazníka do centra Vášho záujmu.

Spravovanie cieleného e-mailového marketingu si vyžaduje čas a stratégiu, ale prináša sladké ovocie. Väčšina opýtaných v prieskume tvrdí, že e-mailový marketing používajú buď na zvýšenie tržieb alebo pri prvom kontakte s klientom. Prieskum uvádza, že cielené e-mailové kampane sú zodpovedné až za 60% z celkového zisku, ktorý je nadobudnutý práve e-mailovým marketingom.

Pred odoslaním svoje e-maily otestujte

Podľa analýzy Litmus.com bolo v roku 2015 viac než 50% e-mailov otvorených cez mobilné zariadenia. Uistite sa teda, že sú Vaše e-maily čitateľné na mobilných zariadeniach rovnako dobre ako na tradičných počítačových monitoroch. Preverte zobrazovanie a funkčnosť svojej správy v rôznych e-mailových klientoch (pred odoslaním zákazníkovi). Litmus tvrdí, že najpopulárnejšími e-mailovými klientmi tohto roka sú Apple iPhone, Gmail, Apple iPad, Android a Apple Mail, no stále sa používa napríklad aj Outlook.

E-mailový marketing môže byť efektívnym nástrojom Vášho podnikania. Vyžaduje si však investovať čas do stratégie: odosielanie tých správnych správ, vhodným ľuďom, v správnom čase. Využite spomenuté postupy na zlepšenie Vašej ďalšej e-mailovej marketingovej kampane a vaše investície sa vám štedro vrátia.

 

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

4. júna 2024 7 min čitanie
Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?
Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme s...
Čítať článok
22. septembra 2020 10 min čitanie
Prečo je dôvera kľúčovým prvkom vášho marketingu?
Keď sa snažíte nadviazať kontakt s novým potenciálnym zákazníkom, iba málo prvkov je skutočne hodnotnejších ako dostatočná dôvera. Práve vzájomná dôvera je toti...
Čítať článok
4. júna 2020 4 min čitanie
Networking ako dlhodobá stratégia rozvoja biznisu
My sme čistý online. Ale na vlastnú propagáciu sme už skúsili aj rádio. A stále rozmýšľame, či by sme niekam nedali 1 billboard. Ale my radi meriame. A výkon ne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more