Prejsť na obsah
6. decembra 2016 3 min čitanie

Ako urobiť z brandingovej kampane výkonovú

Nedávno sme vo firme riešili zaujímavú situáciu: dostali sme od klienta zadanie na online reklamu pre obrovskú cieľovú skupinu. Pri úvodnej analýze potenciálu kampane sme zistili nepríjemnú vec – väčšina kľúčových slov, ktoré by bolo vhodné do kampane nasadiť, malo takú vysokú cenu za preklik, že aj pri veľkom množstve objednávok, by bolo vzhľadom k nízkej cene produktu, problematické zabezpečiť ziskovosť kampane.

Má teda význam tento produkt propagovať online?

Odpoveď je, ako ste iste tušili – áno (inak by tento článok nevznikol). Pri návrhu kampane sme vychádzali z faktu, že veľké množstvo ľudí zaujíma problematika, na ktorej si náš klient postavil svoj biznis model – z toho vyplýva spomínaná vysoká cena za preklik, ktorá sa odvíja najmä od vyhľadávanosti kľúčových slov. Preto sme mu ponúkli riešenie, ktoré bežne neponúkame klientom, ktorí chcú čo najskôr maximalizovať svoje zisky: čo keby sme namiesto kampane vo vyhľadávacej sieti využili obsahovú sieť a oslovovali ľudí pomocou bannerov?

Zaberie to?

Ak má potenciálny zákazník záujem o produkt, vyhľadá si ho priamo v dialógovom riadku Google a nebude čakať, kým sa mu na stránke objaví banner. Tu však prichádza na rad faktor nazývaný miera návratnosti investícií. V prípade, že je o produkt vysoký záujem, vieme dosiahnuť výborné výsledky za tretinu pôvodne vyrátaných nákladov.

Ako to funguje v praxi?

Pomerne malé percento návštevníkov stránky nakúpi online hneď na prvýkrát – ihneď po zadaní výrazu do vyhľadávača a prekliku na stránku. Väčšina ľudí stránku opustí bez zrealizovania nákupného rozhodnutia. Tu vstupuje do hry remarketing  – pomocou bannerov v obsahovej sieti sa klientom neustále pripomíname, aby si v momente rozhodnutia spomenuli práve na „našu“ firmu. Funguje to lepšie, ako by ste predpokladali – nedávno remarketing dostal aj mňa, hoci som si myslel, že mne sa to stať nemôže. Po mesiaci intenzívneho „bombardovania“ bannerom so zľavnenou ponukou na online gitarovú školu som sa prihlásil (a oplatilo sa). V prípade, že je potrebné najskôr navýšiť počet návštevníkov stránky, na začiatku kampane sa zameriame na všeobecnú bannerovú kampaň – pri počte zobrazení  1 000 000 a viac je potom jednoduché z návštevníkov stránky vytvoriť remarketingové publikum, ktorému sa neskôr pripomíname. Prídeme síce o návštevníkov z vyhľadávacej siete, ale vynahradia  nám to nižšie náklady na kampaň. Chce to len trpezlivosť – tento typ kampane sa vyhodnocuje ideálne po cca 6 mesiacoch.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more