Prejsť na obsah
14. augusta 2017 4 min čitanie

Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Aká by mala byť cena vašich produktov, aby ste zarobili predajom cez e-shop? Taká, aby pokryla náklady a niečo ostalo aj vám. Ideálne čo najviac. Ale nie zas toľko, aby ste to nepredali. No je to veda.

Začnime nákladmi na online predaj

Ak chcete predávať online, potrebujete dve veci:

  1. ukázať produkty
  2. dať o nich vedieť potenciálnym zákazníkom

Produkty môžete ukázať na webe alebo e-shope – web vás bude stáť od cca 500 € ak je úplne jednoduchý, e-shop sa určite prehupne cez 1000 €. Ak ho budete chcieť spojiť so skladom, fakturačným systémom a podobnými parádičkami, ideme bez problémov cez 10 000 €.

Ak už teda máte web alebo super-trooper nabúchaný e-shop, mali by sa o ňom dozvedieť zákazníci.
Keďže v online začínate, na organické vyhľadávanie Google sa moc spoliehať nemôžete. Takisto Heuréka veľa neprinesie, pretože kým nie ste overený zákazníkmi, nedostanete sa na prémiové pozície. Fanúšikov na Facebooku asi tiež nebudú zástupy a teda neplatené šírenie príspevkov tiež nič moc.

Spustíte preto platenú reklamu

A tu už začínajú tie pravidelné náklady, ktoré si so sebou zrejme potiahnete, aj keď sa biznis rozbehne – pretože budú fungovať ešte lepšie.

Nech už predávate čokoľvek, platené média sú schopné to väčšinou predať, otázne je, koľko vás ten predaj bude stáť! A to je sakramentsky dôležitá otázka. Tak sa na to poďme pozrieť bližšie.

Ak berieme naše 9 ročné skúsenosti ako benchmark (porovnávaciu hodnotu), tak priemerná objednávka našich e-shop klientov na Slovensku je v hodnote 60 € (bez DPH). Priemerný náklad na získanie takej priemernej objednávky je 12 €. To znamená, že ak by ste predávali s maržou 20 %, dostali sme vás na nulu. A to sme nezapočítali cenu našej dobre odvedenej práce.

Zdravá marža je vysoká marža

Ak však pracujete s maržou 60 %, na jednej takejto objednávke sme vám po odrátaní nákladov zarobili 24 €. Ak týchto objednávok prinesieme 180 mesačne, celkový obrat bude 10 800 € a váš zisk po odpočítaní nákladov bude 4 320 €. A to už je celkom pekný malý e-shop.
Prirodzene, pokiaľ škálujeme, tak ideme do vyšších čísel, kľudne dvojnásobne, päťnásobne, aj desaťnásobne. Je rozdiel predávať tapety a elektrobicykle.

Čiže rátajte s tým, že:

  1. Získanie objednávky v e-shope vás bude stáť 9 – 15 € (áno, konvertujeme aj za 3,80 €, ale to je výnimka)
  2. Predávajte to, na čom zarábate

Pozn.: pre názornosť vo výpočte neuvažujeme s prevádzkovými nákladmi, personálnymi nákladmi, nákladmi na skladovacie priestory, na kancelárske priestory, počítačové vybavenie, prevádzku servera, stravné lístky, služobné vozidlo, súkromné vozidlo…

Predávajte minimálne za 50 €
s maržou minimálne 40 %.

Vo vyššie uvedenom výpočte počítame s výnosom z priamej objednávky – pokiaľ viete, že zákazník u vás nakúpi v priebehu roka ešte za ďalších 200 €, toto musíte započítať do zisku – napríklad vedeli ste, že zoot.sk na vás zarobí až pri vašej tretej objednávke? Ak teda máte investorov ako Zoot, môžete si dovoliť trošku viac minúť na získaní prvej objednávky.

Predávať sa dá aj bez nákladov

Moderno-populárne produkty prípadne služby sa dajú predávať bez webu a e-shopu, pokiaľ rozumne využijete existujúce platformy sociálnych sietí. Ako na to? Pokiaľ predávate napr. štýlové dámske oblečenie „z Talianska“, máte fajn postavu alebo kamošku s fajn postavou, stačí vám len „ajfón“, správne hashtagy a správne kamošky. A ako kulisa poslúži múr susedného činžiaku.
Ak ste barber a holíte + striháte lokálnych hipsterov, situácia je veľmi podobná. Náklady +/- nula.

Ak plánujete založiť e-shop, stretnime sa, pozrieme sa na to, a povieme vám, čo si o tom myslíme. Získate pohľad ľudí, ktorí už videli všeličo a vedia nie len ako vyzerá úspešný e-shop, ale aj čo predáva.

Ďalšie články

4. júna 2024 7 min čitanie
Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?
Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme s...
Čítať článok
22. septembra 2020 10 min čitanie
Prečo je dôvera kľúčovým prvkom vášho marketingu?
Keď sa snažíte nadviazať kontakt s novým potenciálnym zákazníkom, iba málo prvkov je skutočne hodnotnejších ako dostatočná dôvera. Práve vzájomná dôvera je toti...
Čítať článok
4. júna 2020 4 min čitanie
Networking ako dlhodobá stratégia rozvoja biznisu
My sme čistý online. Ale na vlastnú propagáciu sme už skúsili aj rádio. A stále rozmýšľame, či by sme niekam nedali 1 billboard. Ale my radi meriame. A výkon ne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more