Prejsť na obsah
19. mája 2017 4 min čitanie

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Môj PPC-čkár odo mňa chce aby som mu nahodil na webovú stránku Google Tag Manager (správcu značiek Google). Tento šikovný nástroj z dielne Google značne zjednoduší prácu vášmu PPC-čkárovi.

Ale pekne po poriadku. Najprv si vysvetlíme, čo je funkciou tohto šikovného nástroja, ktorý je zadarmo. Nástroj slúži na správu značiek, ktoré sa implementujú na meranie akýchkoľvek aktivít na vašej webovej stránke.

Značkou môže byť:

  • Značka Google analytics,
  • udalostí pre ich zachytávanie v Google analytics,
  • Elektronický obchod pre Google analytics,
  • Konverzná značka Google Adwords,
  • Remarketingová značka Google Adwords,
  • Značka Facebook pixel,
  • Smarlook sledovanie správania návštevníkov,
  • Hot jar pre zachytávanie heatmapov a sledovanie správania návštevníkov,
  • Iný vlastný HTML kód.

Ako začať používať tento nástroj?

V prvom kroku si na stránke https://tagmanager.google.com vytvoríme svoj vlastný účet, v ktorom vy alebo váš PPC-čkár bude môcť nastavovať značky na meranie.

Pri vytváraní účtu Vám nástroj v poslednom kroku vygeneruje kód, ktorý vám musí programátor nasadiť na všetky vaše stránky. A teraz hor sa nastavovať.

V priebehu roka 2016 Google prišiel s novinkou kódu. Po novom sa implementujú dve časti kódu. Prvá časť kódu sa implementuje do <head> (hlavička stránky) a druhá časť do <body> (tela stránky). Touto novinkou Google zabezpečil ešte viac merania a tým pádom eliminoval úniky merania na minimum.

Ako vyzerá kód Google tag manager (Správcu značiek Google)

<!– Google Tag Manager –>

<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‚gtm.start‘:

new Date().getTime(),event:’gtm.js‘});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer‘?’&l=’+l:“;j.async=true;j.src=

‚https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,’script‘,’dataLayer‘,’GTM-XXXXXX‘);</script>

<!– End Google Tag Manager –>

<!– Google Tag Manager (noscript) –>

<noscript><iframe src=“https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXX“

height=“0″ width=“0″ style=“display:none;visibility:hidden“></iframe></noscript>

<!– End Google Tag Manager (noscript) –>

Ako funguje nástroj?

Základným princípom fungovania je prepojiteľnosť toku informácií od vstupu (webová stránka) až po výstup (napr. Google Analytics)

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup
Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Vstupný bod

Vstupný bod predstavuje webová stránka a  milióny udalostí, ktoré sa udejú na webovej stránke. Práve tieto informácie či udalostí sú základom merania, vyhodnocovania či sledovania.

Na samom začiatku zachytenia týchto informácií pre koncového užívateľa, čiže značka, ktorou môže byť napríklad Google Analytics, sa musíte rozhodnúť aké informácie budete posielať do neho.

Možnosti máme tri:

a) zachytávanie iba jednej informácie/ jedného druhu informácií,

b) zachytávanie okruhu viacerých informáciíí,

c) zachytávanie všetkých informácií.

Tieto informácie sa zachytávajú prostredníctvom premenných. Preto pre jednotlivé značky nastavujete spúšťač, ktorý rozpoznáva a zachytáva z milióna informácií práve tie, ktoré ste si nadefinovali.

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more