Prejsť na obsah
16. júna 2020 4 min čitanie

Životný cyklus online kampane pre e-shop

Ako onlajnová agentúra, ktorá vytvorila a úspešne aplikovala stratégie pre množstvo e-shopov môžeme povedať, že neexistuje jednotný vzorec pre trvalý úspech v maloobchode, keďže požiadavky a okolnosti každej značky sú jedinečné. Existujú typické vzorce a fázy, ktorými prechádzajú online podniky a ktoré tvoria životný cyklus elektronického obchodu.

Tri typické fázy životného cyklu podnikania v elektronickom obchode

Tieto fázy sú najbežnejšími fázami rastu životného cyklu obchodných spoločností v elektronickom obchode:

  1. Fáza – Nábeh a rýchly rast
  2. Fáza – Udržateľnosť
  3. Fáza – Obnovený rast zavedením nových zmien (nové platformy, funkcie, zdroje / ľudia alebo stratégie)

Zjednodušene povedané, pri spustení kampaní je tu strmý skok vpred, nasleduje odpočinok pred ďalším rastom vpred, ktorý treba posilniť novými zmenami. Toto je základný vzorec rastu v elektronickom obchode, rýchlo rastie a potom ustupuje (odpočíva).

Fáza 1: Spustenie a rýchly rast

Väčšina podnikov elektronického obchodu prechádza počiatočným obdobím rýchleho a v niektorých prípadoch neočakávaného rastu. Zvyčajne to súvisí skôr s popularitou produktu, ktorý predávajú alebo s požiadavkou trhu, a nie s implementáciou platforiem elektronického obchodu. Je dôležité, aby vaša firma zostala svižná a rýchlo reagovala na zmeny.

Značky dosahujú často rýchle účinky v tejto prvej fáze predtým, ako sa rast spomalí a progres sa zastaví. To znamená, že podniky prechádzajú do druhej etapy životného cyklu elektronického obchodu, ktorá predstavuje fázu udržateľnosti.

Fáza 2: Udržateľnosť

Zistili sme, že mnoho firiem, ktoré sa dostanú do tejto druhej fázy životného cyklu elektronického obchodu, má tendenciu panikáriť a hľadať riešenia problémov, ktoré sa vyskytnú rýchlo. Musíte pochopiť, že je prirodzené, že po skorom zvýšení dôjde k vyrovnaniu rastu. Akonáhle vaša firma získa trakciu, povedomie o značke a počiatočný impulz, je čas zamyslieť sa nad vašim pokrokom, analyzovať svoje údaje a získať kľúčové informácie o tom, aby sa na vašom webe elektronického obchodovania a vo vašom marketingu mohli merať strategické zmeny.

Je dôležité, aby majitelia firiem vyčlenili dostatok času a zdrojov na analýzu, aby boli systematicky a strategicky vypracované, a to najlepším spôsobom. Ďalej je potrebné určiť ďalšie kroky, ako sa presunúť do tretej fázy a začať dosahovať obnovený rast.

Fáza 3: Obnovený rast

V tejto tretej fázy životného cyklu elektronického obchodu by pokusy o oživenie dynamiky a rastu vašej spoločnosti mali byť vždy strategické. Podľa našich skúseností si obnovenie rastu predaja môže vyžadovať iba zosúladenie vašich obchodných cieľov so zmenami zákazníckych trendov, udržiavanie aktuálnosti s novými technológiami a stratégiami kanálov.

Na optimalizáciu procesov a zlepšenie zákazníckych skúseností je potrebná analýza doterajších výsledkov. Týmto sa ďalej bude riadiť a odvíjať vaša stratégia.

Zhrnutie

Zoznámenie sa s týmito kľúčovými fázami životného cyklu elektronického obchodu vám pomôže predstaviť si rast vašej značky ako cyklický proces, identifikovať kritické otázky, ktoré treba položiť v každej fáze a pochopiť, prečo je agilný prístup k stratégii elektronického obchodu tak dôležitý pre trvalý úspech.

Tento proces a kampane pre váš elektronický obchod sa zameriavajú na pravidelné prehodnocovanie a obnovovanie vašej stratégie elektronického obchodu tak, aby sa dosiahli dlhodobé výsledky.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more